Gå til innhold

Irriterende at "alle" tror det er en negativ ting!

Lurv

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 6 nå, og det er ikke mange som vet om det enda. Men jeg har fortalt det til lærerne mine for å få litt praktisk hjelp, og de er alle overrasket når jeg sier jeg ikke har masse negative tanker omkring at jeg skal bli mamma igjen! Snakket med en av lærerne idag, og han bablet ivei om at når sånn skjer og det ikke er planlegt, så kan det være vanskelig *hehe*

Blir så provosert!! Forstår ikke at folk kan si sånnt! Dette er et planlagt og etterlangtet barn, og jeg hater at alle andre forventer at verdenen min raser sammen! Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Fortsetter under...

ja.. er ikke helt A4.. Har en datter på 4 sammen fra før, og sånn som situasjonen ble, så valgte vi å få et til barn sammen. Vet det sikkert er mange som vil reagere på det, men..

Poenget mitt er bare at det er teit at alle forventer at alenemødre ikke er fornøyd med å være gravid! Og det er det jo maaaange som er, er det ikke?

OK, skjønner. Er vel ikke noe problem da nei? Irriterer meg også over de som ikke kan glede seg på ens vegne selv om ikke alt er A4...

Var ikke planlagt her, og kjæresten gjorde det slutt da jeg valgte å beholde barnet- men gleder meg selvfølgelig masse selv om jeg ideellt sett gjerne skulle fått barn med en jeg var sammen med. Men sånn blir nå ikke- og jeg gleder meg ikke noe mindre av den grunn.

Er utrolig irriterende med dem som tror/synes du burde ha det kjipt og gå rundt og være lei deg, siden du blir alenemor..!

Synes også det virker som om mange tror jeg bare er tøff utenpå når jeg sier at jeg ikke bekymrer meg- og at jeg gleder meg.

Da jeg fortalte det på jobb i uke 14 (begynte i jobben i uke 11, og det var da allerede slutt m meg og faren) i lunsjen så alle rundt bordet kjempeglade ut og spratt opp og gratulerte- helt til ei sa" Visste ikke at du hadde kjæreste en gang jeg". "Nei, vi er ikke sammen lenger- så det blir meg og babyen" sa jeg. DA ble det plutselig stille da...og alle så skikkelig rare ut..

Har sluttet å bry meg om sånt. Og kjenner mange som er som før og gleder seg sammen med meg også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...