Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ok,men hvordan i huleste skal man få sæden tilgjengelig da?

Jeg har i det siste fått det for meg at det i det lengre løp er bedre å kjøpe sæd fra utlandet,pga det da er totalt trygt både hva gjelder egnede donorer og arvelige sykdommer.

Men det er ikke moro å lese at man som privatperson kan møte på promblemer med innførsel,for hva gjør man da?

Kan jeg kanskje høre med fastlegen min om han kan stå for "bestillingen",men da må jeg sikkert betale han for det?

Eller kanskje jeg rett og slett reiser til køben,henter sæden personlig og ordner det på hotellet jeg vet jeg må bestille til da..........

Det blir jo eneste måten om det skal bli for kronglete å få det inn i landet.

Kan jeg spørre om noen her har noen erfaringer med de ulike firmaene som selger sæd?

Burde vel være lurt å kjøpe fra stork?

Hvis du skal gjøre det på et hotell i Danmark så må det da være greiere å få hjelp på Stork? Inbiller meg også at sjansen for klaff er større når de har de aller beste forhold og i tillegg legger den i livmorhalsen (livmoren) istedet for at du selv bare kan legge den i skjeden?

Jeg vet ikke hva motivet ditt for å inseminere deg selv er, men hvis det er økonomi synes jeg det er litt merkelig. Hvis du skal spandere på deg turen til Køben, hotellrom og donorsæd så vil det jo koste ca det samme som en inseminasjon. Uansett koster det jo penger, og mange må jo spare litt på forhånd når man skal sette igang en slik prosess. Personlig synes jeg det er litt rart å sette igang før man har råd til det.

jeg ville tro det var lite sannsynlig at fastlegen vil gjøre det. det er forbudt for henne/ham å bistå enslige med dette. en ting er å skrive ut pergotime eller foreta UL, å stå som bestiller og videreformidler av spermier noe annet. vedkommende kan straffes/miste autorisasjonen.

jeg synes heller ikke økonomi bør være et argument. da bør man spare opp på forhånd. det er dessuten en veldig fin øvelse som forberedelse til å få barn, og gir et inntrykk...

jeg tjener slett ikke så verst, men barn er visst ikke så rent billige likevel, på tross av velmente regnestykker på forhånd (hvor man f.eks. glemmer å ta i betraktning at barnet i en periode vokser så mye at de må ha nye støvler og utedresser nærmest annenhver uke.)

Annonse

Kona til kona,jeg skrev da vel ikke noe sted at jeg ville foreta inseminasjon før jeg har råd til det,og det mente jeg ikke heller

Men jeg må da kunne gjøre det så lønnsomt som mulig,men sef også sånn at sjangsen for klaffe r størst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...