Mammaen til Sanna :-) Skrevet 1. september 2006 #1 Del Skrevet 1. september 2006 Heia jeg har termin i morgen, har vært oppe på føden i dag pga smerter. Det var kraftig bekkenløsning, selv om jeg IKKE har hatt vondt pga dette i svangerskapet. Urinveisinfeksjon, og 4 cm åpning. Så nå venter jeg bare på at riene skal bli mer faste. Det er ikke sikkert jeg kan få epudiral, da de er redd jeg kan få pressrier for fort når det setter i gang. Alle kvinnene i min familie har født fort, gått rett til pressrier. Det jeg lurer på er: har noen hørt om en smertelindring, jeg vet det begynner med pu...blokade.... husker ikke navnet, og vet ikke hvordan jeg skal søke dette frem. Noen som vet hva det heter, hvordan det virker, og en plass jeg kan lese om det? Tusen takk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6157965-haster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. september 2006 #2 Del Skrevet 1. september 2006 Den bedøvelsen du ønsker å be om heter pudendalblokade. Det er en sprøyte som settes i skjeden i begynnelsen av utdrivningsfasen. Den skal virke slik at det ikke gjør så veldig vondt når barnet kommer ut. Jeg har hatt den bedøvelsen, jeg kjente at det sprengte når barnets hode kom ut, men det gjorde ikke veldig vondt. Jeg slapp å kjenne den sviende, brennende følelsen som de fleste påstår at det føles når hodet kommer ut. Pudendalblokade settes som sagt dypt inne i skjeden, to stikk får du, på hver side innvendig. De to sprøytestikkene er ikke noe å grue seg for i forhold til den smerten du vil få når barnets hode kommer ut. Lykke til! Be om pudendalblokade. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6157965-haster/#findComment-6159256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå