Gå til innhold

Da er lap unnagjort:-) Slik var det.......

Anbefalte innlegg

Heisann,

Igår var eg på sykehus å tok kikkehullsoperasjon(lap)

Grudde meg veldig, men det gikk veldig greit.

Så dere som skal gjennom dette snart, slik var dagen for meg:

Kom på sykehuset i 8-tida. Tok da blodprøve, urinprøve. Etter det fikk eg først snakke med anstesilegen, sida eg skulle ha narkose. Han var kjempegrei og eg blei ganske beroliget etter å ha snakket med han. Deretter snakket eg med gynekologen som skulle operere meg. Kjempekjekk lege. Han forklarte kva han skulle gjere, og ka han såg etter.

Dette blir altså gjort for å sjå om egglederene er tette, eller åpne, og om der er cyster eller annet som gjer det vanskelig å bli gravid.

Etter dette låg eg på et rom og ventet på at det skulle bli min tur til å bli operert. Fikk da venflon i handa, som dei skulle sette narkosen og medisin i. Ikkje noke ekkelt. Deretter fikk eg en beroligende tablett, så eg skulle slappe av litt.

I 11-tida blei eg trilla inn på operasjonsstua. Sovnet med en gang eg fikk narkosen, og blei vekt en time etterpå. Det var en deilig følelse å vere ferdig:-)

Deretter låg eg en time på overvåkningen, før eg blei trilla inn på rommet"mitt" igjen. Var ganske trøtt.

Gynekologen som hadde operert meg kom inn å fortalte meg etterpå korleis operasjonen hadde gått. OG EG ER HEILT FRISK!!!!!! :-)

Helt utrulig god følelse. Egglederene er åpne, og han kunne ikkje sjå pco som eg tidligare har fått beskjed om. Det er bare for godt til å vere sant!!!! Så han sa at problemet vårt ligger nok med samboer, som har nedsatt kvalitet så no har han fått medisin for å sjå om kvaliteten kan bli bedre. Spennende tider fremover no.

Etter denne samtala slappa eg at litt. Når eg skulle reise meg blei eg veldig svimmel og kvalm, og kastet opp. Men utpå ettermiddagen kom eg meg endelig heim:-)

Idag har eg lagt strak ut og slappa av. Eg e ganske slapp og litt vondt i magen, men ikkje så ille som eg hadde trudd.

Så dere som skal ta lap, det er ikkje noe å kvi dere til. Det er godt å få svar på korfor en sliter, og kan få videre behandling.

Så no blir det pergo på meg og behandling til samboer:-)

Krysser fingrer og tær på at det funker:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6157526-da-er-lap-unnagjort-slik-var-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saa kjekt aa hoere at alt var bra med deg! Og at det er unnagjort..! Jeg er litt nysgjerrig paa hva slags behandling/medisiner samboeren din skal faa - og hva slags saed-problemer han har? Jeg har vaert til utredning men legen sa under UL at "jeg foeler ikke det er noen vits aa sende deg til laporaskopi" - hvordan vet han det da?? Mange spm, faa svar...

Hei Sonia32,

Samboer har fått tabletter som heter Tarivid som han skal gå på i 10 dager så skal han ta ny sædprøve om 1-1,5 mnd. Han har nedsatt kvalitet. Noe mer veit eg ikkje.

Skjønner ikkje korfor legen din seier at det ikkje er vits med lap. Eg fikk beskjed om at legen ikkje trudde eg hadde tette eggledere men alikevel skulle ta dette. Det er et ledd av utredningen. Ser her inne at mange får pergo før lap og samboer har tatt prøve. Eg fikk beskjed om at dersom eg har tette eggledere så var det ingen vits med pergo, da var det rett på prøverør. Dersom mannen har nedsatt kvalitet hjelper det jo heller ikkje at bare vi damer får behandling.

Så no skal samboer først gå på kur, så får eg pergo.

Har legen funnet ut noe med deg da, eller såg alt bra ut?

Så godt å ha fått det unnagjort. Takk for fin beskrivelse :-)

Er ikke alle som tar lap, hos noen er det rett og slett ikke nødvendig, så det er nok grunnen til at mange slipper det da... Selv skal jeg til videre utredning mandag, blir spennende å se hva gyn sier

Hei Kirsty-17pp

Ønsker deg masse lykke til på utredningen mandag. Det er veldig godt å komme igang med utredning, slik at det endelig kan begynne å skje noko. Eg var begynt å miste alt håp om å bli gravid noen gang, men har fått nytt pågangsmot no. Krysser fingrene på at vi alle snart har baby i magen:-)

Ha en superfin helg, og hold oss oppdatert på korleis det går på utredningen da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...