Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Noen som har silikon i puppene? Hvordan blir silikonpupper etter amming? Noen som har hatt bukplastik? Får vel kanskje en del strekkmerker av graviditet hvis en har fjernet hud på magen?
lana<3 Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 jeg har silikon i brystene...de er så fulle av strekkmerker at....huff...eneste plassen jeg har fått det...og det er nok grunnen til at jeg har fått også
monicah Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 hei lailaelin, skal du amme? kan en amme når man har silikon? Synd med strekkmerkene da, men de blir jo lysere etter hvert :-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Min svigerinne har saltvann og det gikk i hvertfall fint for henne å amme.
lana<3 Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Det spørs hvordan man har operert inn silikonen..mange forskjellige måter og gjøre det på..min kirurg valgte å operere foran brystmuskelen istedenfor bak og rørte ikke brystvortene så det går bra..har altfor mye melk allerede...eneste jeg risikerer er kapsling...det skjer m 50% av de som har silikon og ammer...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 hei... jeg har silikon og har ammet mitt forje barn,,, gikk uten noe problem...har planer om å amme denne gangen også... har ikke noe strekkmerker el noe forskjell på puppene etter jeg ammet... men som sagt det kommer ann på om du opererte inn innlegget foran melkekjertlene eller bak...
monicah Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Hva menes med kapsling, er det vondt/farlig?
sirupsnippen_med_2små Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Det kommer en kapsel rundt protesen som gjør at brystet blir hardt, og ikke særlig pent er det heller...Ihvertfall ikke de innkapsla jeg har sett. Jeg har silikon og legen min sier at det ikke er noe iveien for at jeg kan amme.
sirupsnippen_med_2små Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Og jeg tror ikke det er verken vondt eller farlig.
lana<3 Skrevet 1. september 2006 #10 Skrevet 1. september 2006 Brystproteser er fremmedlegemer og derfor beheftet med enkelte ulemper og problemer. Det vanligste er såkalt kapselskrumpning eller kapselkontraktur. Vevshinnen, som alltid dannes rundt protesen når såret gror, kan komme til å trekke seg sammen og klemme på protesen. Protesen vil virke fastere enn det som er fint og naturlig. Forandringen kan gi et visst ubehag, det er ikke farlig, men gir et mindre fint kosmetisk resultat avhengig av graden på problemet. Man vet ikke hvorfor bare noen kvinner får det og heller ikke hvorfor noen får dette ganske tidlig etter operasjonen og andre etter flere år. Det er helt vesentlig at pasientene er inneforstått med denne ulempe som forekommer hos minst 5%. link til info om kapsling: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1285925.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå