ainamamms Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 jeg er så heldig at jeg har en samboer som har sagt seg villig til å gå hjemme med ungen i 29 uker, siden jeg ikke har krav på fødselspenger. det jeg lurer på er hvor lang tid etter bør jeg vente med venne barnet til flaske. vel og bra med en hjemme pappa, men han har jo ingen pupp å gi han/henne så det må jo bli flase de dagene jeg må på skolen. Noen gode råd å gi meg?
Lilje74 Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Er du sikker på at han får fødselspenger når du ikke har krav på det? Jeg trodde et av kravene til at far fikk fødselspenger var at mor oppfylte kravene... Mektig urettferdig... men det kommer kanskje an på arbeidsgiver?
Lasso Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Akkurat som Lilje er jeg litt i stuss over det med far og fødselspenger, men det har du vel sikkert sjekket selv? Mulig de har endret reglene siden jeg var gravid forrige gang. Hvis du trives godt med ammingen og det ikke er altfor langt å dra til skolen din, kan jo pappaen ta med bebis dit en gang om dagen så du får ammet, ihvertfall i starten? Ellers er det mange som anbefaler at man pumper og gir på flaske en gang i uka helt fra starten av, for å være sikker på at barnet vil ta flaske. Kanskje det er et lurt tips? Jeg sleit ihvertfall veldig med å få min første til å ta flaske de få gangene jeg trengte det.
~vesla06~ Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Jeg er også så heldig at jeg har en samboer som skal ta ut fødselspermisjon, siden jeg har lyst til å bli ferdig med studiene. Jeg har heller ikke krav på fødselspenger, men engangsstønad. Denne har jeg fått. (Dette har vel du også krav på...) I tillegg til engangsstønaden min får han fødselspenger når han er hjemme. Vi har tenkt at han blir med på skolen de dagene jeg skal være der, slik at jeg kan amme også disse dagene. Har snakket med skolen om dette, og de er bare positive. Jeg kunne også bare ta med barnet på forelesningen. Håper du finner en løsning som passer for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå