Gå til innhold

Billigere åkjøpe barnevogn i Danmark eller Tyskland?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Danmark og Tyskland snart. Kom plutselig på at det muligens vil svare seg å kjøpe vognen der!? Står mellom Easy Walker Sky og Oth. Noen som vet om disse selges der og eventuelt pris? Noen butikker jeg bør oppsøke? Hvordan blir det forresten når vi skal hjem? Må vi fotolle den?

Skrevet

Er det ingen som vet?

Skrevet

billigere enn her er det både i danmark og tyskland i hvertfall. var inen på en sånn tysk side her om dagen, men husker ikke hva den heter.. men du kan jo søke på navnet på vogna og tyskland/danmark å se hva som kommer opp.

må ikke betale toll for den.

Skrevet

du kan faktisk be om papirer slik at du kan kreve igjen den lokal momsen når du kommer hjem. Enten ber du om å få kjøpe den taxfree. og får igjen når du drar hjem, el så ber du om en faktura med spesifisert moms, som du får stemplet når du tar vogna ut av eu.Da kan du kreve momsen tilbake.

Skrevet

Hvor i Tyskland skal du? Siden du skal og til Danmark, så gjetter jeg Flensburg. Der har de 3 babybutikker. Bilstoler (Maxi cos og Rõmer/Britax) sparer man og mye på. Ellers er en god del av utstyret billigere. Eks. Leandervugge, vippestol, saueskinn etc.

Du får ca 12 % av den tyske momsen igjen. I Danmark får du ikke refundert noe.

Kikk og litt på www.babysamesbjerg.dk eller www.onskeborn.dk for å finne butikker og orientere deg om priser. Bilka har og utstyr + litt mammaklær.

Skrevet

Jeg var nå i august på babysam i esbjerg i danmark. var billigere der. kikka på en emmaljunga citycross trur jeg det cvar og den var ca 2000 kr billigere der enn her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...