LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 hvor lenge lar de deg gå overtid før de setter deg i gang? noen som vet?
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Tror det varierer. Mye beror vel på hvordan babyen har det i magen din. Men jeg tror de fleste ikke går mer enn 14 dgr over...
monicah Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Det varierer fra sykehus til sykehus. Har hørt 7, 10, 12 og 14. Jeg skal selv etter 14 dager, men det var ei nordfra som måtte vente 3 uker. Tror det mest vanlige er 12 og 14 dager.
Stratos med 3 barn Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 På overtidskontrollen i dag (11 dager over) fikk jeg ny time til mandag (14 dager over). På mandag ser de ann hvordan kroppen min har respondert på strippingen i dag (for 2.gang) også gjør de nye vurderinger utifra det. Hva de gjør vet de ikke før etter denne undersøkelsen, da det kommer ann på hvor moden jeg er osv, men de kan bruke kateter med boble som skal sitte på i ett døgn, salve, piller og drypp. Det å sette i gang fødselen kunne ta flere dager (3-4) og da ville de ha deg på sykehuset. Hjelper ikke noe av dette tar de keisersnitt. Dermed håper jeg at jeg senest vil ha ungen i armene fredag om ei uke og det blir vel da 18 dager over termin. Har de mye å gjøre kan det hende de venter til mandagen igjen for alt jeg vet. MEN på meg antar de at de vil gå hele veien for å forsøke å få ting i gang på den "vanlige" måten. Har ikke du eller ungen din det bra antar jeg de vil gjøre prosessen noe kortere (ihvertfall om ungen ikke har det bra).
Lykkepiller Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Jeg ble satt igang på dag 16 og fødte på dag 17. På overtidskontrollen (12 dager over) hadde jeg godt med fostervann, derfor stresset de ikke. Jeg fikk heldigvis ordentlige rier av modningspillen så det gikk ganske fort. Vannet gikk av seg selv 5 timer etter jeg fikk pillen og jeg fødte 16 timer etter jeg fikk pillen. Jeg hadde gått med 1 cm åpning i en uke før igangsettelsen og var ganske moden, hvis ikke kan det ta lenger tid. Jeg fikk også advarser om at det kunne ta flere døgn. (grøss!)
Jolene84 *overtermin* Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 I følge jordmor så bli ej satt i gang om ingenting skjer før neste torsdag!!!Men ho he verken sjekka om ej e moden eller noke anna sånt.Og ho ville ikkje ta mej inn t en kontroll til i og me at d va så nært den dagen ej skulle settast i gang!Bli 14 daga over da me andre ord!
CecilieTerese Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 blir satt igang på onsdag om ingenting skjer.. hadde termin 25.08 De sjekka ikke meg heller, men hadde masse rie i går, å va inne på føden, hadde bare 1cm åpning, så skjer vel ikke nåkka enda.. LEI LEI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå