Gå til innhold

Stikking nederst i magen på høyre side???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Lionette.

Jeg er nå i uke 15 og i uke 12 begynte jeg å kjenne stikking i magen, spesielt på høyre side. Ble litt engstelig , men ble forklart at dette er leddbåndene som strekker seg og er helt normalt. Det er forskjellig hvor godt man merker denne endringen inni seg.

Jeg merket det også ekstra når jeg reiste meg/ satt meg ned. Det "knep" liksom. Det kan også være luft som passerer i tarmen man kjenner som knip.

Men hvis du fremdeles er usikker på hva det er, eller er litt bekymret så nøl ikke med å ta kontakt med legen din. De har som regel svar på det meste vi spør om. De aller fleste gravide kjenner denne stikkingen/knipingen.

Lykke til!

Klem fra Tinemor

Jepp, må si meg enig med Tinemor. Den smerten/følelsen er leddbåndene (ligamentene) som strekker seg. Jeg er andregangsgravid, og har hatt det begge gangene. Jeg får det særlig når jeg reiser meg litt fort, men også ellers. Kjennes på en måte som et knip på sidene (jeg får det på begge), eller som en sting/stikk - så dette er heeelt naturlig (dét kommer du nok til å høre flere ganger i løpet av de kommende månedene, hi-hi).

Lykke til - og gled deg over alle tegnene som viser at det spirer og gror og fantastiske ting skjer med kroppen vår! Og tenk på premien som kommer i mars!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...