Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Jeg lovte å gi tilbakemelding når jeg hadde vært hos legen ang Herpes. Fant ikke der vi skrev om det sist, så jeg lager et nytt innlegg.... Legen min ville ikke gi meg noe forebyggende så lenge jeg ikke hadde utbrudd. Men at jeg måtte ta kontakt med en gang hvis det kom. Jeg skulle også si i fra til føden når jeg kom inn dit for å føde slik at jeg var sikker på at de visste det. Han hadde ikke hørt om et barn som ble smittet når det ikke var førstegangsutbrudd hos moren. Så vi får bare krysse fingrene for at det ikke blir noe utbrudd på oss jenter
LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 hei du;) jeg og har lurt masse på det der. jeg har ringt litt rundt på sykehus og slikt og alle sier du bør få forebyggende (zovirax) inntil 10 dager ffør termin. jeg skulle bare gå til legen min og be han skrive ut et resept til meg. og skulle det vise seg at eg må gå overtid så skulle jeg bare fortsette med tablettene.
LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 du kan jo eventuelt bare ringe på riksen og spørre etter Babil Stray Pedersen hu skal vist være ekspert på herpes..
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 hmmm - hørtes ikke bra ut for min del.... Kanskje jeg skal undersøke det litt mer. Har du hatt utbrudd i svangerskapet da? Jeg har ikke hatt utbrudd på et par år tror jeg....
LilleMy85*og veslejenta +1til? Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 ja har hatt et lite et i svangerskapet. men haddde jeg vært deg så ville jeg ha sjekket opp litt mer... kjett om det skulle skje noe liksom(selv om det helt sikkert går bra) greit å forebygge i vertfall skader vel ikke det;)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Tok opp dette temaet med min jordmor da jeg var på kontroll idag. Sa jeg hadde lest om det her at flere var satt på forebyggende kur. Hun ringte direkte til Kvinneklinikken på Haukeland, og snakket både med jordmor og fødselslege der. De anbefalte at man ikke ble satt på kur med mindre man merket at et utbrudd var på vei. Ved innleggelse vil det stå i svangerskapsjournalen at man har Herpes, og de vil da grundig kontrollere at man ikke har utbrudd når man kommer inn for å føde. Skulle man ha utbrudd, vil det bli foretatt keisersnitt. Virker som det er litt ulik praksis, men vi får bare satse på at vi er i trygge hender :-)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Det var meg som startet den forrige tråden om dette, takk for tilbakemeldingen din. Det er helt tydelig ulik praksis om dette. Jeg har siden sist også spurt en annen lege og han mente at det helt klart var best å ta tablettene i forkant selv om det ikke er tegn til utbrudd. Ihvertfall hvis man allerede har hatt utbrudd i svangerskapet. Selv om det er veldig liten sjanse for å overføre noe til barnet om det ikke er førstegangsutbrudd, så er det veldig farlig for barnet hvis smitte likevel skulle skje. Men vi får bare håpe alle sammen at ingen får utbrudd og stole på legene våre. Det er jo veldig liten sjanse for noe farlig uansett hvilken praksis man følger. Mange andre ting under en fødsel vi heller bør fokusere på Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå