Gå til innhold

Massasje når man er gravid ! ? !

Anbefalte innlegg

Ser det er flere som lurer på om man kan masseres når man er gravid, jo det kan man og det er kjempe fint for oss alle sammen! Jeg utdanner Massører i Norge og har egen praksis, så her er litt info til dere som er interesserte...

Liggestilling: Man bygger evt opp med puter så man får ligge veldig behagelig på magen, man ligger evt på siden, rygg (skrå ryggleie som letter press på den store arterien) Sittende på stol er også en fin måte for gravide.

Hva kan Massasje hjelpe for?

Kramper- i leggene/fotblad er ofte kort musklatur, hormonforandringer ofte for lite veske (drikk VANN! ikke kaffe, te, vin, brus etc.)

Hoven i kroppen, - lymfesirkulasjonen vår er elendig nå. Slaggstoffene /veske kommer seg ikke ut av kroppen så lett.

Svingende humør, - Massasje frisetter de "gode" hormonene = balanserer oss.

Vond rygg, nakke, skuldre, håndledd, hodepine,sete og lår. Bekkenlåsning o.l. Her er jo Massasjen perfekt for å få løst opp alle spenningene,. Vi har jo litt å bære på og tenke på om dagene.

Det er jo sååå mye mer jeg kan skrive om alt det positive med Massasje, men dere kan evt. spørre om noe så skal jeg prøve å svare.

Jeg synes Gravide bør få massasje på BLÅ RESEPT! Det hadde vi trengt og fortjent alle sammen!

vennlig hilsen Lessis, venter jente 13. desember.

(man skal ikke ha massasje av buk og bekken de 3 første mnd av graviditeten)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6155580-massasje-n%C3%A5r-man-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, har bursdag om en måned, og kan ønske meg det i gave:-)

Det var lurt!!!

Min mann liker ikke å masere, noe jeg synes er dumt, for jeg ELSKER å bli massert.

(Da lillesøstra mi var lita lurte jeg henne til at når hun ble stor MÅTTE hun bli massør. Så måtte jeg være prøvekanin. Da fikk jeg MYE massasje. Men etterhvert når hun ble større, begynte hun å skjønne tegninga, og det ble slutt på massasjene.:-( Hihi)

Kanskje jeg skal kle meg skikkelig utfordrende i kveld, og lokke mannen min med sex mot massasje. Hihi..

Kan jo alltids prøve..

Tips til alle;

kjøp en massasjeolje eller krem på Body Shop el.lign. (matolje er også helt supert, men ikke body lotion, -den egner seg ikke)

-tilby massasje til mann/barn/venninne og så får du sikkert igjen. Sett dere i soffaen med håndkler under bena og masser hverandres føtter og legger. Dette kan gjøres samtidig, man kan se en film om man vil, eller hva med en fotballkamp...

Hånd og underarmsmassasje er supert!

Sett deg ned på en god pute foran soffaen, og da er nakke skuldre lett tilgjengelige for din kjære!

Obs! Ikke trykk for mye rundt helen eller acillessenen på oss gravide, legg og fot er flott. Bruk gjerne strykende bevegelser opp mot kneet!

Litt bør våre menn gi oss, da vi bruker hele kroppen og sinnet vårt i 9mnd for å bære frem et nytt Menneske til verden. Det tar på det!

lykke til!

Annonse

Ååååhhhh,massasje er jo bare så godt.....Var jo i hellas nettopp,og da sa svigermor at massasje var ikke bra når man er gravid,så jeg turte ikke å prøve...angrer på d nå,for d var eget massasjesenter ved hotellet..

Men supert at du la inn dette innlegget,nå skal jeg bare passe på at samboeren min ser d..hihihi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...