Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #1 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg er ikke kvalm på samme måten som sist gang jeg var gravid og spekulerer på om jeg har unormal svangerskapskvalme, evt at det er noe annet...feil... Har ikke oppkast, men en slags kvalmeklump som sitter i halsen, og magen kjennes om jeg skulle ha omgangssyke eller noe...konstant kvalm og oppblåst. Som om jeg beveger meg for mye så bobler det over der inne...Andre som har det sånn?? Begynner på morgenen og er sånn stort sett hele dagen frem til kveld... Sist gang jeg var gravid spydde jeg etter frokost, og så var det over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma i aprli Skrevet 1. september 2006 #2 Del Skrevet 1. september 2006 heihei. jeg er kvalm og kaster opp som regel etter frokost. etter at jeg har kastet opp en gang er det over som regel. skulla ønska vi slapp na kvalmen og spyinga.... det er noe dritt. men men det er verd d når baby`n kommer =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 1. september 2006 #3 Del Skrevet 1. september 2006 Hei.. Jeg er bare kvalm. Men det kommer og går. Så noen dager er jeg veldig dårlig og andre er jeg helt fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 1. september 2006 #4 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg går vel rundt med litt bilsyk følelse... Litt vansklig å forklare, men føles liksom ikke som vanlig kvalme.. Som en konstant svak bilsyk kvalme som alltid er der.. viss jeg blir sulten blir d værre, så må passe på å spise regelmessig;) Utrolig forskjellig dette;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 1. september 2006 #5 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg er stort sett kvalm hele tiden, heldigvis begynner det å avta nå..! Spydde opp nesten hvert måltid her en stund, og spyr når det kommer en lukt jeg ikke liker. Ekstra kvalm når jeg ligger, da er det som om maten kommer opp i halsen igjen=( Klarer å holde på maten nå, men skittbleier må tas av sambo fremdeles, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 1. september 2006 #6 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg kaster alltid opp om morgenen, pga at jeg er trøtt og har lavt blodsukker. Men dette skjer før frokost da, helst ved synet av tannbørsten ;0) Blir mye fluorskyll for tiden... Ellers går jeg rundt og føler meg sjøsyk og uggen (litt sånn dagen etter omgangssyken følelse) store deler av dagen, ble litt bedre etter at jeg begynte med Urizal tabletter. Er verst på kvelden, egentlig, da er jeg jo trøtt i tillegg. Og oppblåst... Minner veldig om forrige svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampen_ Skrevet 1. september 2006 #7 Del Skrevet 1. september 2006 jeg har det på samme måten som mange her ser jeg.. småkvalm og uggen hele tiden.. noen dager er værre enn andre.. og når jeg blir sulten blir det værre.. men har aldri kastet opp, da:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*trinity* Skrevet 1. september 2006 #8 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg har det ganske likt som du beskriver, tror helt klart det ikke er noe som er galt - det er bare rett og slett ekstra kjpt. Jeg hadde det nøyaktig slik forrige gang også. Til min trøst denne gangen så ga det seg etter 4. mnd. Jeg har store problemer med å få i meg mat siden jeg er så kvalm hele tida, men får det som regel litt bedre en liten stund etter at jeg har kastet opp de gangene jeg gjør det (aldri mer enn en gang om dagen - og det er hipp som happ når på dagen det skjer). Unormal svangerskapskvalme? Vel - jeg følte meg nokså unormal som ikke klarte å jobbe da jeg var kvalm i forrige runde. Veldig mange forklarte hvor kvalme de hadde vært og hvordan de hadde pint seg gjennom dagen på jobben. Det som jeg synes går igjen i disse historiene er at jentene forklarer at de får det bedre av putte noe i munnen. Og det er der jeg ikke passer inn. Jeg grøsser i hele kroppen og får varmetokter og blir svimmel mens jeg spiser. Mat byr meg skikkelig i mot og det er sinnsykt vanskelig å svelge. Magen blir veldig i opprør når jeg spiser så jeg må ofte legge meg nedpå midt i måltidet for å unngå å kaste opp igjen. Men spise bare må jeg, så mye som mulig, men det blir dessverre i minste laget. Ser jeg har gått ned 2 kg på 2 uker nå - ikke bra! I alle fall, denne gangen, den aller første uka etter at jeg testa positivt kjente jeg meg igjen i det som så mange forklarte. Jeg kunne spise bort kvalmen. HURRA tenkte jeg - dette er jo til å leve med :-). Men så kom uke 6 og dermed var jeg tilbake til det samme "hel**tet" som sist - og det ble 100% sykemelding. Jeg er ikke ute etter ha det spesielt eller være unik, men jeg er veldig nysgjerrig på om noen som har det slik jeg beskriver allikevel klarer å jobbe. Jobber du HI? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #9 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg vet aldri hvordan neste dag er... Noen dager er jeg morgenkvalm og forferdelig svimmel. Andre dager blir jeg kvalm 1-2 timer etter jeg står opp... da varer det ofte til 12-13. å er jeg rimelig ok i noen timer, kanskje til 16-17. Klarer ikke lage middag, men kan spise litt om jeg får slappe av etterpå. Om kvelden er jeg sånn småkvalm som det hjelper å spise for å få bort. Noen dager har jeg alt dette, andre dager bare noe. Noen dager hjelper det å spise, andre ganger spiser jeg bare for å ha noe å kaste opp på. Spiser totalt sett endel mindre og har gått ned et par kilo. (Har litt å gå på så det er greit). Føler at det er ekkelt og at det gjør meg ganske sliten, men det er ikke smertefullt som en omgangssyke. Vet ikke om dette er normalt, men jeg overlever nok Så lenge jeg får litt medlidenhet så kan jeg smile og le! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den drygaste Skrevet 1. september 2006 #10 Del Skrevet 1. september 2006 spyklar hele tiden, men spyr nesten aldri.... hele dagen og natten er det kvalme og halsbrann og har hatt det i strekk under nesten hele svangerskapet til nå er i uke 20... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imbs Skrevet 2. september 2006 #11 Del Skrevet 2. september 2006 Har hatt veeeldig store problemer med magen i dette svangerskapet (både kvalme, oppblåsthet, smerter og diare). Var spyferdig hele dagen, og fløy på toalettet i allefall 5-6 ganger pr dag. Var hos legen for ca 1uke siden og der viste det seg at jeg har tykktarmsinfeksjon. Fikk nærmest en diett jeg skulle følge, og de dagene jeg er flink med den merker jeg nesten ingenting. Hun mente at dette kunne være en kombinasjon av svangerskapshormonene og at jeg hadde vært utsatt for smitte fra noen som ikke hadde vært helt i orden i magen. Må være forsiktig med kaffe, melkeprod, kullsyre, fet mat og mye sukker. Ingen store måltider, men normal middagsmat. Faste bananer og koffeinfri te var blandt de tingene hun anbefalte... Husk å ta multivitamintabletter hvis du ikke får i deg ordentlig med mat, så blir du kanskje litt mindre slapp . Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. september 2006 #12 Del Skrevet 2. september 2006 Rådet om å spise litt på sengen før man starter dagen hjelper virkelig meg altså. Jeg er kvalm når jeg våkner og hvis jeg da begynner å styre, kle på meg lager frokost osv, kommer det bare opp igjen. Men spiser jeg på sengen og dessuten spiser lite og ofte resten av dagen ( ikke blir sulten ) går det helt fint :-). Masse karbohydrater skal vist også hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå