linneagudmundson Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Jag heter linnéa och har precis flyttat hit fra Göteborg p g a pappans jobb. Har termin i decembe och har haft depresjoner de senaste fem åren (är 25) tills i vintras då jag äntligen kände mig hel igen, som mig själv, hoppfull om livet. Sen blev jag gravid och föll rakt ner i djup depresjon så nu äter jag återigen mediciner. Det jag tänkte på när jag läste inläggen var att vi som är gravida/mammor och sliter med depresjoner borde ha en dag eller två i veckan då vi ses och fikar och inte behöver vara ett dugg glada, inte behöver låtsas nånting. Jag menar inte att vi måste sitta och prata om döden i en timme, men jag tror att det verkar "smärtlindrande" att möta andra som man vet aldrig skulle döma en, utan tvärtom faktiskt kan förstå lite. Jag tog en kaffe igår på ett kafé på Grönland som låg på en stor bakgård, jättefin med träd och parasoller och många bord. Anonymt, trevlig personal och plats för barnvagnar. Om någon har lust att ses så föreslår jag det stället på Onsdag eftermiddag, den 5e september kl 14:00. Till att börja med. Om nån är intresserad så kollar jag upp vad det hette för jag har glömt. Ha de bra alla små mammor! Linnéa Ps. började på yoga för gravida igår. Rekommenderas varmt!
LINEDRI Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Hej hej... Vad kul att se att det finns fler svenska här på dinbaby. Jag tycker detta var ju en riktigt bra idè, jag har då inga barn än, men jag har själv varit deprimerad i många år och har nu äntligen kommit igång med behandling och hoppas på att som du skrev, bli hel igen, då ska vi komma igång med babyverksamheten, jag känner dock inte många här i Oslo och hade tyckt det vore riktigt kul att lära känna nya människor... Om du tycker det är okey att jag inte har barn så får du gärna sända mig ett pm om en eventuell fika. // Elina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå