Gå til innhold

om min termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg var på ul i uke 19 fikk jeg en "dårlig" nyhet. jm sa at jenta var så liten at hun trodde ikke termin var før 1.november. men ut fra min mens er termin 13 oktober! jm sa da: dette tilsvarer et oster som er 16+2 uker gammelt. noe som stemte ettersom jeg var 18+3 uker på vei den dagen vi var der. det har jo seg sånn at babyen er to uker etter oss eller va?

det jeg da ikke skjønner er hvorfor hun utsatte meg med 19 dager! så ser jeg nå at de tar feil på mange ultralyder når de estimerer hvor stor barnet er!

min mor fikk høre det samme da hun gikk med broren min, at nei dette var ikke en baby som kom før i januar. men mamma visste da at han kom i november fordi pappa var pendler og hun visste når hun hadde blitt gravid.

så da sitter jeg her med to terminer og lurer på om jeg kan fortsette å håpe på mens terminen min den 13 oktober!

ble litt innvikla, men jeg håper det er noen som kan hjelpe meg litt=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den siste venninna mi ble satt tre uker tilbake på termin dato....og babyen kom ut tre uker før ul termin...altså den dagen hun trodde selv han skulle komme....

Skrevet

Vet det er flere her inne som har brukt mens-termin istedet for ul-termin, noen har operert med begge terminene osv. Ikke alltid lett å bli klok på dette.. Mulig jeg husker feil, men troooor kanskje det

ElaResa har usikker termin også. Du får etterlyse henne og spørre. Du får skylde på meg hvis jeg sladra på feil person, hehe..

Skrevet

takk for svarene! det er liksom så vanskeli å vite når jeg ikke trenger å bekymre meg for at hu skal komme! kunne tenkt meg at hu kom snart egentli, er så sinnsykt lei! å me tanke på at jm sa at jenta var 16+2 den dagen jeg var 18+2, da stemmer jo min termin i mine øyne!

Skrevet

hva om du tar en UL for og sjekke hvor stor babyen er nå da?

så finner de vel ut en mer nøyaktig termin....:-)

så kan du slappe av litt mer også:-)

Skrevet

får jeg det da? jeg kan vel ikke bare be om en ul bare for å se kan jeg det da?

Skrevet

skiftet nick du ? regner med du er engelen som nå heter litjtupp...hehe, ble litt forvirret nå.

Men uansett det er nå ganske stor forsjell på 13.10 og 1.11...så hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt min JM kontakte føden/eller du ringer dit selv for og høre om de kan ta en ekstra UL pga du er svært usikker på termin , og at du ikke for det til og stemme at termin skal være 1.11..

Hva sier foresten JM din når hun sjekker "veksten" på babyen din da? de kan vel finne ut mye med og måle magen også...

JM min registerer veksten for hver gang på den scalaen på helsekortet...

dette ble ganske innviklet...hehe..håper du forsto hva jeg mente.

Skrevet

pss: vet jo ikke om du for en UL nei, men det skader ikke og ringe!

Skrevet

vi gikk ut fra at terminen var 13 oktober sist jeg var til jordmor! da lå fs målene helt etter skjema. men hos legen gikk vi ut fra termin 1 november, da ligger de alltid litt over!

Skrevet

btw.. jeg skifta nicke mitt jah! hehe.. tenkte det var vel ingen som merka det eller brydde seg så hvorfor annonsere det=)

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du syns det er kjipt å få utsatt terminen med to uker. Grunnen til at vi får ul rundt uke 18 er fordi alle barn har kommet likt i utviklingen da og utifra str kan dem fastslå termin.

Jeg tok privat ul i uke 11,og da mente legen at jeg var en uke lenger enn mens termin, på den ordinære ul sa dem at jeg var tre dager etter menstermin, mens ul i uke 35 viste et lite foster, og dersom hun hadde fastsatt ny termin utifta de målingene så hadde jeg blitt satt tilbake flere uker.

Det jeg vil frem til er at det nytter ikke å ta ny ul nå, og jeg tror ærlig talt ikke at du får det heller, da legene forholder seg KUN til ul termin fra den ordinære ul.

Babyen kommer når den er klar, men det eneste som kan være kjipt dersom du har rett ang terminen er at du ikke blir regnet som overtids før 14 dager over ul-terminen.

Min søsters termin ble flyttet med 12 dager, enda hun ble gravid ved hjelp av prøverør, så datoen for når hun ble gravid var det ingen tvil på, men legene ga seg ikke og de fulgte ul-terminen.

Mitt råd er å slå seg ned til ro med dette, og prøve å ikke tenke på det, ellers så får du to veeeeldig lange mnd fremover.

Lykke til

Skrevet

De sier at alle foster/babyer har lik utvikling frem til uke 17.

Skrevet

Når jordmor sa at fosteret tilsvarte 16+2 uker, så var det nok dine svangerskapsuker og ikke fosterets uker hun mente, ettersom hun utsatte deg med 19 dager. Men om det er riktig, er jo en annen sak. Jeg ble flyttet fram to uker på UL, og jeg er glad jeg ble flyttet den veien i tilfelle overtid. Jeg tror selv på noen dager etter UL-terminen, men tror jordmor hadde rett om at jeg var kommet lenger. Symfysemålene har hele tiden ligget langs streken, så jeg tror UL-terminen er ganske riktig. Men du kan sikkert håpe på mensterminen din. Håper deg for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...