Gå til innhold

Desember: Dere som gir brødskive

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hellu.

Vi gir nesten en hel skive, og jeg deler den opp i biter, hvis han forsyner seg selv så er det utover hele stolen og bordet og så må han nok i dusjen etterpå :o)

Han er ikke så glad i de bitene i middagsglassene enda, så han får fortsatt middag for 6 mnd, har 2 1/2 tann nå, men brød og bananer i biter går ned som bare det.

Sitter og gnager kavring og koser seg med de bitene..

Jeg varierer litt. Når jeg har på leverpostei gir jeg henne hele skiva, men jeg holder den. Synes hun får mer passe store biter da. Men hvis jeg har fruktmos eller syltetøy på deler jeg opp i biter som jeg dypper i pålegget. Hun får ikke spise selv, alt blir mosa i hånda og kastet på gulvet.. Rart alt som ikke er spiselig skal smakes på, men det som derimotg kan spises-det skal hun bare ta på..:)

her spiser marekattungen mellom halv og heil skive.

Favoritt brødet er grovt rugbrød.

JEg deler opp i biter å mater henne.

HAr høystol med bord på hvor jeg legger ett par biter.

Men hun bare pirker på de, putter de ikke i munnen.

Enin med Sinas mamma, alt uspiselig skal smakes på og slt spiselig skal bare tas på..............

Jeg deler skiva i ganske små biter og gir ham en og en bit som han selv studerer litt før han målbevist putter den i munnen. Han koser seg skikkelig når han driver på, lager "kose seg lyder" når han har fått biten i munn. Så fort biten er svelget så titter han forventningsfult på meg, "Kommer det mer?"

Ellers så har lompe, gulost knupper og banan knupper falt i smak. Dette kaller jeg matglede.

Annonse

Adrian er ikke så all verdens begeistret for skive, men han spiser som regel ei halv ei da.... Deler det opp i små biter, men gir ham selv...

Gir han skive til lunsj for han er enda kjempe glad i grøt :) Og så har han bare to små tenner enda.....

Hehe, ja, da har vi prøvd det også. Even ble helt forfjamsa, men prøvde etter beste evne å få i seg brødbitene. Tok og dyppa dem i fruktmos, som jeg ser flere av dere gjør. Var ikke så dumt det altså:-) Han spiste noen få biter da, så fikk han resten av mosen. Tror han syntes det var bedre, men det er vel bare å øve litt hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...