catine Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Når begynner de å regne de 6 beste av de 10 siste mnd. fra?? Er det fra termindatoen eller er det fra 3 uker før og bakover...? Håper noen kan svare..
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Vet ikke om jeg skjønner spørsmålet ditt helt, men 2. tri. sies å være den beste tiden av graviditeten.
Gjest Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Antar det er fra 3 uker før UL-termin og bakover.
Lystpåentiljeg Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Er vel tre uker fra terminen, eller fra man starter permisjon kanskje? Er jo mulig å starte den så tidlig som 12 uker før, de må jo ha noe å regne av da også.
selfangerkjerringa Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Hei! Jeg har sjekket dette med trygdekontoret, og de fortalte meg at det faktisk varierer veldig fra trygdekontor til trygdekontor hvordan de tolker lovteksten.. i loven står det nemlig at det er snakk om de siste 10 mnd "før stønadsperioden tar til". Noen tolker dette dithen at det er snakk om å bruke TERMINDATO som utgangspunkt, mens andre mener det er snakk om permisjonstidspunktet - dvs TRE UKER FØR TERMIN... sjekk med ditt lokale trygdekontor, som skal behandle søknaden
oesmamma Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Jeg fikk beskjed på trygdekontoret at denne formen for utregning bare gkaldt derom en har gått arbeidsledig eller har en varierende lønn. Jeg som har en fast lønn får utifra det jeg tjener siste mnd før jeg går ut i permisjon, dersom det ikke viser seg at lønnen er ovedrevet høy den mnd - jeg levrer inn timer på ekstrajobb hver 3. mnd - d regnet de et gjennomsnitt av - slik at jeg ikke kunne få barselpenger for mer enn vanlig lønn om dere skjønner...
selfangerkjerringa Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Hva hvis den siste måneden er lavere enn snittet?
___ Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Hvis variasjonen er på mer enn 25% tror jeg de bruker snittet i steden.
selfangerkjerringa Skrevet 2. september 2006 #9 Skrevet 2. september 2006 Typisk min flaks... jaja, jeg får klamre meg til jobben så lenge jeg kan og håpe sykemeldinga ikke blir høyere enn 40%
oesmamma Skrevet 2. september 2006 #10 Skrevet 2. september 2006 Men du får jo sykepenger for det du er sykemeldt - og det får du da barselpenger av. Ei venninne av meg får barselpenger fra kommunen og trygdekontoret, da hun hadde endel sykepneger for ekstravakt fordi hun hadde vært sykemeldt på slutten. Skal ikke straffe seg å være sykemeldt - ta deg en tur på trygdekontoret!
selfangerkjerringa Skrevet 2. september 2006 #11 Skrevet 2. september 2006 joda, men jeg er kontraktsbasert ansatt. Tviler på at personalsjefen er interessert i å forlenge kontrakten min hvis jeg plutselig kommer med en høyere sykemeldingsgrad... avdelingssjefen min kunne nok sagt ja, men ikke personalsjefen. Og det er jo han som bestemmer. Så lenge jeg kan jobbe 60% har jeg jobb minst til ut oktober og da er det heldigvis bare 7-8 uker igjen av den perioden de regner på (termin 8.jan)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå