Gå til innhold

Blir så irritert.... det håret!

Anbefalte innlegg

Jeg blir så lett irritert nå...

Jeg klarer ikke å gå med fettet hår, men nå når jeg er gravid så blir jo håret mitt fettet samme dag som jeg dusjer! jeg kan jo ikke dusje hver eneste dag heller, det er ikke bra.

Hva skal jeg gjøre?

Jeg klarer ikke å gå med sånn fettet hår... føler meg så skitten og ekkel da på en måte... :S

Noen tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6154586-blir-s%C3%A5-irritert-det-h%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym:

Nei, det er ikke bra å dusje hver dag (så sant du ikke trener hver dag da.). Du tørker ut huden, og tar bort det naturlige fettlaget.

HI:

Har du forsøkt å bruke en shampoo mot fett hår? Hør med frisøren om de har noen tips.

Jo hyppigere en vasker håret, jo fortere fett blir det er min erfaring. Dusjer gjør jeg hver dag, men vasker håret 2-3 ganger i uka. Nå er det langt, og jeg merker håret er lettere å ha med å gjøre når det er "skittent" enn nyvaska. Da jeg hadde kort hår vaska jeg hver dag. En frisør anbefalte meg faktisk en gang å ikke vaske håret mer enn en gang i uka!

Hehe, burde kanskje sagt at jeg ikke er plaget med fett hår. Bruker shampo kjøpt hos frisøren, og tenkte jeg skulle spandere på meg en boks med hårkur snart. Blir så statisk i den kalde årstiden, når en begynner med mer tøy, fyring o.l.

Annonse

Jo oftere en vasker håret til fortere fett blir det, og om man i tillegg diller veldig med håret så blir det fortere fett.Når man er gravid bør man være ekstra nøye med hygiene, det var i allefall det jordmoren sa til meg.

Å dusje hver dag er ikke skadelig - men det er ikke nødvendig og overdrive bruken av såpe har jeg hørt. Bruk såpe som er mild mot huden så er det ikke noe problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...