Gå til innhold

Cielo- hallooooooooo? Er du her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heihei !!

Er her innimellom, men har gått i koma de siste dagene pga søvn-mangel. I natt sov jeg godt - ENDELIG - så er litt mer menneske nå.

Bekkenet er ikke bra, men bedre enn forrige uke. Da hadde osteopaten min hatt ferie så hadde ikke vært der på fire uker, men så fikk hun løst opp litt igjen så det ble bedre. Resten av smertene er bare å leve med, får ikke gjort noe med de før snuppa er ute. Helt riktig at det er 5/9, bare fire dager til, så skal klare å holde ut det meste nå :-)

Ikke lenge igjen for deg heller da, du fikk plutselig kortet ned ventetiden ganske mye, må være deilig. Er formen din bra nå på slutten? Hvordan føler du det mht ks nå som du kanskje har fått litt mer ro til å tenke over det? Er det fremdeles det du ønsker? Jeg var hos jm i går og hun sa at hodet til babyen ikke klarer å feste seg helt pga mitt smale bekken. Hodet kommer rett og slett ikke langt nok ned i bekkenet til å feste seg. Så jeg er veldig glad for å ha fått ks, ikke noe lyst til å presse noe gjennom der nei !

Du er veldig søt som tenker på meg.

Klem fra

Æsj, at sånne mennesker kan finne på å ta ferie:(

Min fysio hadde ferie i 4 uker, uten å gi meg reserve-fysio. Møkkakjerring, hehe.. Neida, er ikke så krise med bekkenet mitt da..

Så rart å ha en dato, og nedtelling... Tenker du er lettet nå, vært et langt svangerskap for deg har jeg forstått.

Sneik skikkelig i køen jeg ja, kjempedeilig. Har vært så mye dritt i dette svangerskapet, var jo ikke helt klar for å bli gravid. Jeg latet som jeg bestemte meg nesten rett etter at jeg var inne på sykehuset forrige uke, for å kjenne på følelsen med ks. Da gikk det så mye bedre, plutselig begynte frøkna å sparke ordentlig igjen, ikke bare sånne late gli-bevegelser. Da skjønte jeg hvor ille det egentlig stod til med psyken min..

De var faktisk nervøse på mine vegne på sykehuset, de håpet nesten at jeg tok ks med god samvittighet. Så, det er nok at hint rundt meg som sier at dette er riktig for meg, måtte bare tørre å ta det første skrittet.

Hvis hodet ikke klarer å feste seg, er det nok svært lurt å ta ks ja. Au, presse ut en unge med trangt bekken. Tenk på i gamle dager, før man gjorde ks. Herregud for en ekkel tanke...

Bare et spørsmål til forresten, vet at operasjonsbenker er utrolig harde å ligge på, da låser bekkenet mitt seg. Hvordan "overlevde" du dette sist? Med bl altså..

Klart jeg tenker på deg, blir jo en egen klubb her inne:)

Klem

Hehe... jeg vet det, holdt på å si det da hun sa hun skulle ha ferie, at hun godt kunne tenke på meg !! Greit at hun skulle gifte seg og alt det der, men hallo, trenger faktisk hjelp ;-) Kunne selvfølgelig dratt til fysio så lenge men det hjelper jo ingenting så gadd ikke styre med det.

Høres ut som ks er det riktige for deg også ja, er også et godt tegn at du ikke tar så lett på det. Dette har du slitt med lenge, og når valget er tatt er det helt sikkert det riktige. Har også tenkt på dette med gamle-dager, før ks var et alternativ, hadde vel ikke overlevd forrige fødsel tenker jeg, for datteren min lå jo i sete.

Under forrige svangerskap hadde jeg ikke fullt så alvorlig bl som denne gangen. Men det jeg husker fra ks som var vondt, var ikke operasjonsbenken, men den benken jeg lå på da jeg ventet på operasjonen. Husker ikke hvor lenge jeg lå der og ventet, men ble noen timer og det var vondt ! Lå til slutt med hendene bak ryggen og prøvde å støtte litt. (Har faktisk tenkt en del på dette, hvordan skal det gå nå ??) Da jeg endelig kom over på operasjonsbenken spurte de om det var ubehagelig for meg å ligge der, men da svarte jeg at sammenlignet med den andre benken var alt annet behagelig. Og så etter bare en kort stund på operasjonsbenken fikk jeg jo spinalbedøvelse og da kjenner man ingenting.

Nei nå tror jeg samboer er ferdig med middag, koteletter og pommes frites namnam... 'Snakkes' :o)

Uff, slitsomt å vente i mange timer da. Var det akutte ting som kom inn da, så du måtte vente? Hvor lenge måtte du vente da? Håper det går etter planen her, må jo bli nervøs av å vente sånn. Skal ha ks tidlig på morgenen, tror det er første post for legen:)

Nei, sikkert greit å ligge på benken når bedøvelsen virker, men tenker jo litt på etterpå også.. Jeg har et låsningspunkt i rygg/bekken som blir verre av å ligge på hardt underlag.. Men legen min, som kjenner ryggen min, ble nesten litt glad når jeg fortalte henne at det ble ks. Så nå skal jeg heller slutte å klage, blir jo ikke smertefritt selv om det blir ks; noe må man jo tåle, hehe.

Tenk, dette er din siste helg som gravid:) Kos deg med middag! Snakkes senere da..

Vet ikke hvor du skal ha ks, men jeg skal på ullevål, og der tar de tre ks om dagen, kl 8, 10 og 12-13 tida og så blir det forsinkelser hvis det kommer akutte ting innimellom der.

Vi møtte på ullevål kl 7 (eller var det halv syv...?) på morgenen, tror jeg var nr to i rekka, og det var et akutt ks før meg også så ble noen timer å vente ja. Snakket med jm om det, og hun var enig at det var lenge å vente for den som kom sist spesielt, de snakker om å gjøre litt om på det, at i stedet for å sette kateter og veneflon med en gang så kan man få gå litt rundt og heller komme tilbake når det nærmer seg. Håper jeg kan komme først denne gangen, selv om det betyr at samboer ikke rekker å klippe navlestrengen, for han må levere eldste i barnehagen før han kommer. Uten en god seng å ligge i blir jeg så stiv, så det å gå rundt på området hjelper meg ikke så mye liksom...

Når det gjelder bekkenet etterpå husker jeg ikke det i det hele tatt. Kan jo ikke ha vært så vondt siden jeg ikke husker det. Høres ut som du kan få et problem med det da, for du blir jo liggende på ryggen en god stund både før og etter ks. En annen her inne fikk prekestol til å gå rundt med etter ks, og det mente hun var veldig bra, hun er veldig plaget med bekkenet. Så det kan du jo spørre om du kan få hvis du har problemer etterpå.

Tenker hele tiden at nå er det siste torsdag, siste fredagen osv, hjelper en del å tenke sånn, men hadde ikke gjort noe om dagene gikk litt fortere likevel

Nå skal jeg prøve å legge meg og sove litt, men ender vel med at jeg står opp igjen etter en liten stund.

Natta :-)

Annonse

God morgen:) Sovet godt? Ikke jeg (heller). Har vært vpken mange ganger, irriterende..

Hørtes ut som lite pasientvennlig rutine de har på Ullevål. Det blir vel ofte sånn på de store sykehusene... Jeg skal føde på Kongsberg, et lite og koselig sykehus med ca 500 fødseler pr år:) Vi mangler prematuravdeling, så premature og tvillinger sendes til Drammen eller Ullevål hvis det er ille. Siden jeg skal ha ks, har far fått tilbud om å dele rom med meg, ks-pas får alltid enerom her. Flott!! Han må bare betale litt for kost og losji, 200 el 250 kr tror jeg.

Har tenkt på det med navlestrengen, håper mannen min får tilbudet om å klippe den. Er det tilfeller av våkent ks hvor dette ikke går tro? For kort navelstreng el annen grunn?

Har funnet ut de siste dagene at det går jo an å grue seg til kateteret og spinalen osv, men prøver å ikke tenke på det, heller ta det som det kommer. (Er sjelden flink til å ta det som det kommer, men prøver...)

Prekestol etter ks hørtes lurt ut, spes hvis man er litt skranglete i bekken og rygg. Kanskje jeg blir svimmel også...

God morgen !

Faktisk så har jeg sovet godt, blir nesten bekymret jeg, to netter på rad, hva skjer !!?? Må passe meg så jeg ikke blir for vant til dette.... Bekkenet mitt er også overraskende bra i dag, må holde meg igjen så jeg ikke begynner å vaske huset for da blir gleden veldig kortvarig...!

Hørtes veldig bra ut i Kongsberg da, sånn vil jeg også ha det ! Tror nok alle pappaer får tilbud om klippe navlestrengen hvis det ikke er komplikasjoner. De gjør dette i et annet rom, der hvor de veier og vasker og sånn, så spiller nok ikke noen rolle om navlestrengen er for kort, morkaken er nok med ut. De passer på så hverken du eller pappaen ser operasjonen. Leste forresten her inne at en hadde sett speilbilde av operasjonen fra lampen i taket, huff og huff, det tenkte ikke jeg på sist. Men denne gangen skal jeg i hvert fall passe på å ikke se i lampene i taket.

Gruer meg litt til alt som har med operasjon å gjøre, er jo litt skummelt med alt vi skal igjennom. Men husker at alt gikk veldig fint, og at ikke noe av det var vondt. Men husker en gang, rett før de skulle begynne å skjære, at jeg plutselig fikk høy puls og følte jeg skulle besvime. Fortalte dette til en sykepleier, som da sjekket litt for å finne ut hva som var galt. Men så smilte hun og sa: du må huske å puste. Da måtte jeg også smile litt, var nok litt mer nervøs enn jeg trodde.

Er ganske ekkelt å stå opp første gangen etter operasjonen ja! Var svimmel, og følte jeg skulle revne i to da jeg sto, ikke fordi det var vondt, men fordi det er stingene som faktisk holder magen sammen. Var så redd for at stingene skulle gå opp, føltes jo sånn, men fikk vite at det ikke ville skje og da jeg fikk vite det, gikk det bedre. Det er veldig viktig å komme seg opp å bevege seg så tidlig som mulig så tarmer og andre ting kommer i gang igjen.

Gratulerer med god nattesøvn da:) Sikkert "stille før stormen-søvn". Kanskje det er derfor du er så bra i bekkenet også? Får holde deg unna vaskebøtta ja..

Godt å høre at pappaen får ta navlestrengen da:) Jeg har også hørt om hun som så operasjonen, ugh... Tenkte jeg skulle ta med mp3-spiller også jeg, sikkert fin å ha til når de skal sy sammen igjen..

Jeg bare håper de ikke vasker babyen altfor nøye, leste om dette i en av bøkene til gro nylander, at babyene nærmest blir sterilisert, og at dette er en tradisjon man ønsker å gå bort fra. Så det blir vel med dette som med alt annet; det varierer med hvem man treffer på..

Jeg gruer meg også til rett før de skal begynne, tror det er viktig å si dette høyt også. Jeg fikk beskjed om at hvis jeg friker ut, kan jeg få narkose, men det vil jeg jo ikke:) Bedre å bare få lov til å hente seg inn igjen.. Viktig å puste ja, hehe...

Er sikkert veldig rart å teste grensene til såret ja, er jeg nesten kappet i to eller ikke, liksom. Hehe, synes jeg ser det:) Håper jeg kommer meg opp greit den første dagen. Det er vel kanskje fordelen med planlagt ks i forhold til haste da; at de har god tid til å gjøre det ordentlig og pent. Og at det skjer på dagtid, mens legen faktisk er ordentlig våken:) Nei, det går nok bra med oss begge tnker jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...