Gå til innhold

Oktober: Hva ligger blodtrykket deres på?


Susanne-75 3 gutter!

Anbefalte innlegg

Mitt lå på 92/50 sist og hun sa det var lavt. Jeg er så svimmel, spesielt på kveldene, og har trykk over hodet-flere med samme erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det var litt lavt ja.... mit bt har vært veldig ustabilt under svangerskapet.. alt fra 100/50 - 140/85.... det er jo ganske vanlig med lavt bt under graviditeten, men kan godt forstå at det er ubehagleig å gå rundt med svimmelheten .... tror det er en del om opplever det samme. håper det bedrer seg nå som du næremer deg slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du fikk noen råd om hva du kunne gjøre for å øke det litt, mitt er så og si stabilt på 120/80Svinger med +/-10 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt har vært veldig opp og ned men i forrige uke da jeg var hos jm så lå det på 130/70, helt normalt sa jm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere...De jeg har snakket med (jordmor og legesekretær) sier det er ingenting å gjøre med lavt blodtrykk - bare å ta det med ro...

 

Blir liksom så lenge å vente da jeg ikke orker å gjøre noe av de tingene som jeg på en måte har utsatt til nå...Men men, alt kan gjøres etter han kommer forsåvidt...Bare jeg vasker litt klær til han og kjøper litt bleier så ordner det seg:-) Han kan GJERNE få sove sammen med meg noen netter, he he-slurpe pupp når det passer han:-)

Jo mer jeg tenker på det jo bedre høres det ut:-)

Så kjøper vi seng når jeg er litt sprekere:-)

 

Takk, igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målt hos JM for knappe to uker siden:120/70

Det var det før jeg ble gravid også, så har det vært enddel lavere, men nå er det tydeligvis på vei tilbake til "normalen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt har variert mellom 90/60 og 100/60, jeg har til tider vært litt svimmel og kan godt forstå at du sliter litt. Dessverre er det ikke så mye å gjøre. På meg hjalp det å drikke mye vann og gå turer ( da øker blodtrykket litt) noen få tips fra en helsesekretær. Nå er jeg i knallform med et blodtrykk for 3 uker siden på 110/60, så det går rette veien.¨

God bedring og lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 80/50 og 80/45 jeg...

 

er dødssvimmel og uvel, men legen sier han ikke kan gjøre noe, og at jeg må spise mye salt for å binde veskene i kroppen... men kan ikke si det har hjulpet så velgid mye akurat... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar!!

 

Blodtrykket har heldigvis økt til 113/70 (sjekka i går), og det merkes såå godt!! Håper det holder seg der, og at dere andre som plages med lavt bt får bedring snart også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har variert mellom 100/60 og 110/65 hele svangerskapet! Har begynt å se litt vel mye stjerner for tiden når jeg reiser meg, men skal til legen på fredag, så da får vi se om alt er ok.... Satser på det vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt har vært lavt hele svangerskapet.

Lå på 95/55 sist. Tror det har sunket siden det for har blitt mye mer svimmel :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også litt lavt blodtrykk, det var på 96/64 sist gang. Svimler mest om morgenen, men det hjelper å ta det rolig, må sette meg ned og hvile, så går det over etter en stund. Må passe på å ikke reise meg for fort eller stå/gå for mye når jeg er så svimmel, da blir det bare værre. Har lest at det kan hjelpe å drikke mye, så jeg prøver å få i meg endel vann i løpet av dagen... Ellers er det vel ikke så mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...