Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg stresser og/eller er sliten blir magen hard og det er ubehagelig "smerter" på undersiden av magen ut mot sidene. Ikke direkte vondt, mer ubehaglig. Det blir bedre når jeg setter meg ned og slapper av. Hvor mye hensyn bør jeg ta til dette? Bør jeg snakke med lege? Gradert sykemelding? Noen som har erfaringer å dele? Jeg er 25 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i utgangspunktet ikke farlig. Har hatt det samme selv, bare magen som reagerer på stresset. Men hvis du synes det er så ubehagelig at du blir sliten av det, snakk med legen. Bare 25 uker avgårde, har du lang vei igjen hvis det skal fortsette sånn...!

Det er i allefall kroppen din som prøver å fortelle deg at du stresser for mye. Babyen har ikke godt av at du stresser, men dette må du selvfølgelig føle på selv. Er ikke sikker på om det er nok til at du får sykemelding.

Skrevet

Jeg har og dette, men jeg er i uke 36. Har akkurat ringt legen og fått sykemelding pga det. Hun sa det var normalt å ha det, så du trenger sikkert ikke sykemelding dersom du syntes det er overkommelig. Mine kan være ganske vonde nå, særlig når jeg sitter i bil, så nå sykemeldte jeg meg selv om jeg egentlig føler meg for frisk til det. Gruer meg til å ringe jobben og si det...Hehe, dette ble du nok ikke mye klok på. Men jeg ville nevnt det til jordmor/lege neste gang du skal dit og høre hva de sier. Tror som sagt ikke det er farlig.

Skrevet

Kynnere er da helt normalt! Ingen grunn til sykemelding så lenge det ikke er påvist at de påvirker livmor halsen, eller at de er så vonde at du blir helt hemmet da.. De aller fleste har kynnere i større eller mindre grad.. Er mer normalt å ha det, enn å ikke ha det. Så lenge de kommer i forbindelse med aktivitet, så er det ikke veer, og heller ikke farlig. Får du nedpress skal du ta det mer med ro, men også dette er NORMALT de siste par mnd..

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger, damer! Så greit å høre andres tanker, synspunkter, råd osv. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...