Gå til innhold

Hjeeeeelp - jeg trenger råd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maigutt07 + maijente10

Anbefalte innlegg

Saken er den:

For 1 år siden sluttet jeg på Arbeidsplass X hvor jeg var vikar fordi jeg fikk fast jobb på Arbeidsplass Y. Jeg trivdes utrolig godt på A.pl. X men ønsket meg fast jobb fordi jeg ville prøve å bli gravid og ikke visste om det ble noe mer ledig på A.pl. X.

Men A.pl. Y viste seg å være et pyton sted å jobbe. Jeg savnet A.pl. X, men det var for sent å gjøre noe idet noen andre hadde gått inn i mitt sted. Etter 6 mnd på A.pl. Y vurderte jeg å si opp og bare ta ekstravakter her og der frem til det dukket opp noe annet. Men det var en stor risiko å ta idet det er kjempevanskelig å få fast jobb innen mitt yrkesfelt. Og så hadde jeg også lyst til å bli gravid. En veldig viktig faktor her er at jeg går på noen medisiner som jeg må slutte med når jeg blir gravid, og regner med jeg kommer til å bli i kjempedårlig form og muligens mye sykemeldt. Beslutningen ble at jeg fortsatte på A.pl. A og skulle prøve å bli gravid. Men tida gikk og jeg ble ikke gravid, har nå prøvd i 6 mnd. Ikke kjempelenge, men med tanke på at jeg HATER A.pl.Y så går tida saaaaaakte.

Idag ringte min tidligere sjef fra A.pl. X. Det var nå en ledig fast stilling der og hun lurte på om jeg ville søke. Det hadde vært den beste nyheten ever hadde det ikke vært for at jeg har så lyst til å bli gravid. Og jeg har 3 mnd oppsigelsestid på A.pl. Y, så det kan ta over 4 mnd til jeg evt. begynner ved A.pl. X. Og tenk om jeg allerede da har blitt gravid og er veldig dårlig og ikke kan jobbe nesten?.. Synes det er umoralsk å sette A.pl. X i den knipa idet jeg vet at de har hatt problemer med masse sykemeldinger og ustabil arbeidsstokk før...

Hva i all verden skal jeg gjøre???? Hvis jeg ikke søker stillingen vil det gå år og dag før det lyses ut en ny stilling der, og jeg ønsker virkelig å jobbe der. Hvis jeg søker og blir gravid snart kan det hende jeg må være sykemeldt nesten hele svangerskapet, og det er pyton både for meg og jobben.... Og å avslutte prøvinga er uaktuelt, jeg ønsker barn høyere enn jobb, men jobben er jo også en kjempeviktig del av livet!!!

HJELP, jeg trenger råd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Hei!

Ikke lett det der, men jeg hadde helt klart søkt på jobben på arbeidsplass X. Du aner ikke hvor lang tid det vil ta deg og bli gravid, og du skal jo trives i mellomtiden også. Skjønner det med dårlig samvittighet osv overfor arbeidsplassen om du skulle bli gravid, og bli mye sykemeldt etc, men da har du også en arbeidplass du liker og komme tilbake til Kanskje kan du også være aktivt sykemeldt, evt gå i redusert stilling under svangerskapet. Vet ikke hvor dårlig formen din vil være etc, men dette er jo noe du kan vurdere etterhvert.

Tusen takk for svar!!! Det var igrunn det rådet jeg ville ha:) Har snakket litt med min søster på telefonen i mellomtida nå, og hun mener det samme som deg. Og en arbeidsgiver som ansetter ei jente på 29 år som er i et fast langvarig forhold men ingen barn fra før må vel indirekte skjønne at det ikke går årevis før situasjonen oppstår.... Tror nok jeg kommer til å søke, må jo ta det litt som det kommer også, og det er også veldig viktig det du sier om å trives før barnet kommer, og også når man kommer tilbake fra permisjon.

Tusen takk for at du gadd å ta deg tid til å lese og svare meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...