Gå til innhold

Oktober: Er det her dere er nå oktoberjenter...da legger jeg inn inlegget her også ang. klær og vasking og sånn


baby3-2013 :)

Anbefalte innlegg

Har vasket sengekanten til sprinkelsenga og den ble helt vridd og ødelagt i fasongen....flere som det har hendt med?? Hjelper det å stryke den tro??

 

Og....hvor mye klær kjøper dere inn til beibien kommer?? Kjøper dere mye selv eller regner dere med å få en del??

Jeg har nesten ikke kjøpt noe, men fått litt allerede da, samboer mener vi ikke bør kjøpe så mye, for vi får sikkert masse i gave etter fødselen....

Hva har dere liggende klart i skapet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vasket noe av hverken klær eller sengetøy enda, jeg (er 33 + 4). Har vært tilbake i butikkene og byttet noe av det jeg har kjøpt og er ikke sikker på om jeg er ferdig med det, enda...

Lurer på om jeg har "forregnet" meg litt på størrelser, forstår du, så vi får se.

 

Har til nå kjøpt 11 langermede bodyer, fire bukser, fire kjoler (sukk, jeg VET at det er upraktisk....),tre sparkebukser uten føtter, to pysjamaser, fire jakker, noen par sokker, fire-fem strømpebukser, en kjøredress; ja, det var vel det hele, tror jeg...Også et par luer, da. Alt er i størrelsen 56 - 68.

Nabobabyen på fire mnd bruker allerede str 74, så med en lignende vekstkurve så holder ikke det jeg har kjøpt i mange måneder...(nå vokser visst gutter raskere enn jenter, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har endel klær fra første jente så handler inn minst mulig. Man får så og si alltid for mye klær og ikke vet man hvor stor ungen er heller. Så vær tålmodig, man merker kjapt hva man egentlig trenger og bruker når bebisen er komt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg har er i størrelse 56 + en body i str. 50. Jeg har bare 3 bodyer da, 2 par sokker, 2 luer, en bukse, 1 sparkedress, 3 gensere...åja også har jeg litt i str 62, men det blir for stort til å begynne med....Hmm...må i hvertfall ut og kjøpe noen pysjamaser, sparkebukser og bodyer til + utedress, strømpebukser. Venter en gutt 10 oktober. Og hvis det er slik at gutter vokser fortere, er det nok ikke vits å satse på så mye i størrelse 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse klær fra førstemann liggende klart i kommoden, men har ikke klart å dy meg, så jeg har selvfølgelig kjøpt litt nytt også :-) Har særlig mange bodyer- men det kan være kjekt å ha for jeg regner med å få nok en baby som gulper masse......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte stryke sengekanten...det var ikke helt lett å få den like bra igjen..

 

Ellers har jeg ikke kjøpt så mye klær. Vet ikke hvor stor babyen blir, og så er det sååå mange som sier at de kan gå rundt på shopping når jeg ligger på sykehuset! (til og med sambo har sagt seg villig til det så lenge han får beskjed om hvilket nummer han skal kjøpe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Jeg har vasket det meste. Det som ligger klart i stellekomoden er :

 

- 3 bodyer i str. 50

- 6 bodyer i str 56

- 4 nattiser m. fot str. 56

- 1 nattis m. fot str. 50

- en del sparkebukser og hele dresser i str. 56-62

- 1 stk kose/krabbeteppe som babyen kan ligge å kosekose på

- 2 stk helsetepper

- 1 flisteppe

- Sengetrekk til både dyna til seng og krybbe

- 2 dyner

- 6 store gasskluter ( gupekluter)

- 6 store myyyke kluter

- utallige vaskekluter både i frottè og gass

- 2 ammeBH

- 1 par ammeinlegg i ull

- 12 smekker

- 3 par sokker

 

 

Så har jeg kjøpt inn badeolje og zinksalve.

Jeg har fått noen prøvepakker med newborn-bleier som jeg vil teste før jeg kjøper inn store mengder av de. Butikken en rett borti gata, så det er ikke no stress.

 

Sengekanten kan du jo prøve å legge i press sånn at den retter seg ut.

Vet ikke hvilken type du har, da.

 

Jeg har glemt å vaske min... skal jaggu springe opp(hahaha springe opp) å sette på maskinen nå med en gang!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vasket noe enda.

Har blitt 100 % sykmeldt frem til permisjonen nå så jeg skal begynne så smått å vaske å gjøre de siste innkjøp nå fremmover.

Samme som jeg skrev i min egen tråd om akkurat det samme hihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke om vi får gutt eller jente og ei heller hvor stor babyen blir så vi har ikke gjort noen store innkjøp enda. Noen nusselige plagg har jeg bare måtte kjøpe da så jeg har litt... Mor og svigermor strikker om kapp og jeg regner med at vi får en del visittgaver og babyer vokser jo fort så jeg skal ikke kjøpe så mye.

Stellekommoden kommer forhåpentligvis i hus i morra og da er det bare å begynne å vaske opp det lille vi har slik at det ligger klart. (har forresten arvet noe av søstra mi også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så å si ikke kjøpt noe enda. Tenkte ikke å kjøpe så mye heller. Regner med å få en god del, og etter som de vokser fort, så blir klær fort for lite. Tenkte å kjøpe et par ullbodyer i str 50 og 56 + et par strømpebukser, sokker og nattiser. Skal også kjøpe et hentesett. Svigermor strikker et søtt sett med bukse og jakke:) I tillegg har jeg to tantebarn, så jeg kan låne noe klær også. Vi holder på å lage barnerom. Når det er ferdig skal vi kjøpe en kommode hvor vi skal ha alt babyutstyret. Da blir det vel vasking av klær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av erfaring så trenger man ikke å kjøpe inn så mange klær det første halve året. I størrelse 56 - 68 kommer du nok til å få masse. Det har nå vi gjort med begge to. Litt strømpebukser og bodyer er nesten alt man trenger kjøpe av det...også er det selvfølgelig moro å ha kjøpt noen få antrekk selv (ikke alle man får gave av som har samme smak som deg selv)

 

Har kjøpt helsepledd begge gangene, gulpekluter, vaskekluter o.l. Ellers har jeg avventet litt. Men nå venter jeg nr tre og det blir litt arving. Litt større plagg som tykkere dressog slik kanskje. Vet ikke hva du har, og eventuelt om du har blitt lovet større ting av nær familie?

 

Men klær kommer det nok mye av:)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt helt nøytralt (dvs. hvitt og lysegult) i str. 50 etter poden. SÅ har jeg kjøpt noe nøytralt i str. 56 (ikke mye). Antar jeg må kjøpe en pysj i str. 50 (har en etter poden): mer gidder jeg ikekah i str. 50 og i nøyrale farger. Jeg gidder ikke kjøpe noe i str. 62 og oppover for det er det nesten alle kjøper i gaver. Så om jeg har litt i str. 50 og litt i 56 så er jo også butikkene åpne etter fødselen om jeg mangler noe ;-)

 

Så mitt råd er å ha litt i str. 50 og litt i str. 56 større str. er jo helt unødvendig da det kan kjøpe etter at babyen er født og du vet hva du har fått i gaver.

 

Så om du ikke har noe fra før og ikke vet kjønn så ville jeg satset på:

 

- 4 bodyer i str. 50

- 2 sparkebukser i str. 50 (helst uten fot)

- 4 par sokker str. 13-15

- Kjøredress i str. 56

- 2-3 pysjer i str. 50/56 (om du kjøpe ruten fot så gjør det ikek noe om de er litt store og så bruker du sokker på)

- 2 helsetepper

- en tynn ulllue og en bomullslue, str. 50/56

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor sparkebukse uten fot? Er ikke det upraktisk da? Av erfaring så sklir sokker bare av hele tiden og babisen blir kald på føttene. Da er det bedre med sparkebukse og nattdrakt med fot som man kan ha en lest eller sokk utenpå. Sitter mye bedre. Slik ser i allefall jeg på saken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...