Gå til innhold

Dette er ekkelt men er nysgjerrig....

Anbefalte innlegg

Satt å leste på Skravlesiden om noen som hadde født et dødt foster i uke 14...

Men når fosteret dør så tidlig og eventult føde, kan jo være i uke 16 også, men som et eks...

Hva gjør sykehuset med fosteret??? Har liksom ikke fått det med meg jeg... Har hørt fra ei jeg kjenner som mistet i uke 20 og her ble fostert kremmert og skal begraves... Men hva med de som blir "født" tidligere?? Noen som vet...

Bare av ren nysgjerrighet altså... Og ikke vondt ment for dere som har mistet, bare lurer....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6153139-dette-er-ekkelt-men-er-nysgjerrig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spm. Dette har vært et tabuemne i mange år. Jeg skal si deg at jeg vet heller ikke hva som skjedde med mitt aborterte foster for 18 år siden. Det har vært tatt opp litt i media i det siste, og jeg så på tv at "store" foster fikk egen kiste og ble begravd i en fellesgrav for aborterte foster eller foster som døde i mors liv. Andre steder ble fostrene ofte lagt i en fremmeds grav En som døde på samme tid f.eks. Verken foreldrene til barnet eller de pårørende til den andre døde visste at dette ble gjort. At det faktisk lå to døde i en grav. To som ikke kjente hverandre. Ikke er det visst merket hvor de ble lagt heller, slik at det er mulig å finne graven, til disse sistnevnte.

Jeg tror at mange kvinner som har hatt tidlige aborter, f.eks framkalte aborter har tenkt at det kun var en blodklump som ble brent... Har utrolig nok, aldri tenkt på at mitt ufødte foster den gang, KAN ligge i en grav ved sykehuset. Sikkert fordi jeg ikke fikk noen informajon om dette.

Hei.

Kan dele min erfaring med dere. De jeg har mistet før uke 12 blir vel egentlig bare "slengt i søpla", kanskje de blir kremert, men slik som jeg har forstått det, blir de ikke gjort annet enn å "kaste" dem. Har litt vanskeligheter med å ordlegge meg her....

Har vel forsåvidt lest i media at aborterte fostere blir brukt til forskning...vet ikke mer om det....

Derimot de jeg har mistset etter uke 12, i uke 19, der fikk jeg valget om å kremere dem eller å begrave. Jeg valgte å begrave jentene mine. Var såpass langt på vei at det var det som føltes riktig. De ble ikke kremert. Men jeg kunne også ha de i en sånn felles grav, men det ville jeg ikke. Ville ha et sted hvor jentene mine lå sammen, alene...Er i dag veldig glad for at jeg har et sted å gå til. Vet hvor de er....

Min Stemor mistet for ca 24 år siden, var 7mnd på vei, hun fødte barnet, men fikk aldri spørsmål om å se det. Noe hun godt kunne tenke seg. Hun fortalte at barnet ble "puttet" i en bøtte å tatt ut av rommet! Helt jævlig!!!

Er veldig glad for at de har andre prosedyrer nå! Hadde selv en dødfødsel for 13år (9mnd) Fikk spørsmål om jeg ville se henne? Jeg trodde det hadde klikket for dem? Men gjorde det alikevel.... Angrer ikke et sekund på det! Tok bilder holdt henne og vi begravde henne også! Tror det er noe av det smarteste å gjøre med hensyn til å bearbeide sorgen....

Huff Vetlis, det hørtes trist ut! Men det høres ut som om du har fått snakka mye og bearbeid det som skjedde med deg siden den gang, Litt spesielt å bære fram et barn så lenge, og det dør. Trist. Jeg håper du har fått barn etter det? -Ser du er inne i din 2PP, det er jeg også.

Annonse

Hei Lone!

Ja jeg har pratet masse om det, å kommet over det. Men selvfølgelig er det ganger jeg tenker på henne å blir utrolig trist! Som feks når jeg er i byen og jeg hører noen rope navnet hennnes, jeg snur meg å ser ei jente på ca samme alder. Det er spes. Å hver 6mai :o) da har hu bursdag.

Å jeg har en utrolig nydelig gutt på 4år :o)

Trist historie du har også!

Har du fått noen i ettertid?

Så spennende 2pp... Kanskje vi får samtidig? Når har du ikm?

Uff... Vetlis vet ikke helt hva jeg skal si... Er bare lei meg for det som hende.... Godt du har bearbeidet etter det...

Jeg fikk også nesten skjeven min ut av ledd når jeg leste innlegget ditt.... Ble litt sint her jeg sitter når jeg leste hvordan de bahandlet babyen får ca 24 år siden... Nei og nei...

Jeg beklager så mye at dette bringer opp så mye vondt til dere som har mistet...

Håper dere kan tillgi meg....

Sender over en tøsteklem, eneste jeg kan gjøre når jeg ikke vet hva jeg skal si....

BabyCakes!

Det går veldig fint :o) Hadde jeg ikke taklet å snakke om det hadde jeg aldri nevnt det til noen her inne!

Synes det er greit at folk spør om ting de lurer på jeg :o) Som man roper i skogen får man svar he he!

Du har ingen ting å beklage deg for, du stilte et spørsmål bare.

Men tusen takk for trøsteklemmen!

Jeg tenker også på mitt ufødte barn ofte. Selv om det er lang tid siden og det var en frivillig abort ( jeg var bare nylig fylt 16 år). Jeg lurer f.eks om det ble gutt eller pike, jeg vet selvf ølgelig når barnet ville blitt født og jeg glemmer aldri datoen jeg lå på sykehuset og utførte inngrepet. Jeg vet at jeg har et barn for lite i dag og at jeg kunne hatt en myndig sønn eller datter om en måned.I dag her jeg to barn. En sønn på snart åtte og en datter på 3 1/2 år. trodde lenge jeg var fornøyd med to, men i sommer må jeg ha blitt bitt av et eller annet. For tanken slo meg plutselig at det slett ikke var for sent med en til. Ungene har jo så mye glede av hverandre. Selv har jeg fire søsken. -Godt å høre at du har en liten guttepjokk da. Går han i barnehagen? :-)

Jeg har ikm ca 27.sept. Enn du? Har ikke sjekka deg på lista for uke 39...

Det forstår jeg veldig godt! Det er mange spørsmål som melder seg etterhvert og man slutter ikke å tenke på sånne ting! Man vil alltid huske det,men de vonde minnene rundt det vil blir svakere med tiden....

Jeg var selv 16 når jeg ble gravid, alt for tidlig, men følte at jeg var gammel nok til å ta verden med storm :o) Nå i ettertid ser jeg at det er mest sannsynelig sant som folk sa til meg den gangen: Det er ei mening med alt! Tror nok jeg er en mye bedre mor for sønnen min nå enn jeg ville vært den gangen.

Ja han går i barnehage, trives som bare det!

Å du da både skole gutt og bhg jente eller?

Jeg har IKM 21 sept. det blir vel uke 8 hvis jeg ikke tar feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...