Gjest Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 I går var jeg på svangerskapskurs, hvor vi bl.a. fikk se 2 videoer fra fødsel. Det så helt JÆVLIG ut. Var så vidt jeg besvimte der jeg satt! Var også på omvisning på fødeavdeligen hvor jeg skal føde, vi møtte ei dame som hadde født dagen før, hun så helt ødelagt ut, stakkars. Var ikke redd for å føde tidligere - men NÅ har jeg fått litt angst!!!
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Hei til deg, jeg har litt fødselangst, men ettersom ukene har gått har jeg roet meg mer å mer på tanken å føde og glede meg til å se underet vårt!! Jeg har snakket med jordmor om dette, og jeg skal å på svangerskapskurs neste uke for første gang, jordmor sa jeg burde forlate rommet da fødselsvideon ble skrudd på. Dette på grunn av for oss normale kvinner ser det helt makabert ut å se det fra denne vinkelen..det gjør det hele bare mye verre for oss og til å med som du sier du som ikke var redd fra før av har nå blitt litt preget av synet.. Jordmor sa også det at det å se en fødsel er utrolig spennende for hennes del og de med kunnskaper og int for dette. Ta det rolig og pust ut, det ser verre ut enn det det er visstnok. Jeg vet dte kommer til å bli tøft, men alle fødsler er forskjellige.. Jeg råder deg til å snakke med jordmor om dette,.. Hilsen meg som ikke skal se på fødsler på video..og heller konsentrere meg om min fødsel når den tid kommer:) Lykke til!!
Gjest Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Herrregud vises de filmene ennå ?????? Fødte for 14 år siden og husker godt filmen fra kurset ja. Men husk på at det er noe HELT annet når du føsder selv. Alle som ikke har født tror det er det verste når babyen kommer ut av "hullet", naturlig nok, det ser jo helt jævlig ut på film/bilder. Men da er det jo over og en lettelse.Tro meg , jeg ble vettskremt av filmen, men fødselen gikk kjempefint og det var ikke nært så vondt som jeg hadde forventet... Lykke til :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå