Gå til innhold

Bare lurer...

Anbefalte innlegg

Venninna mi er lesbisk og skal inngå partnerskap. Hun sier at hun skal gifte seg. Hun kaller også kjæresten for kona mi. For meg som er uvant med dette føles det litt rart. Jeg sier "inngå partnerskap" og kaller hun andre med navn. Bør jeg endre på det??

Har ingen problemer med at venninna mi er lesbisk bortsett fra en ting: Før var vi mye sammen og hadde veldig god kontakt. Nå når hun er blitt samboer med ei anna jente føles det som om hun ikke trenger meg. Hun er annerledes enn de venninnene mine som er sammen med menn. Virker som om hun har fått kjærest og venninne i ett i samboeren sin, og derfor ikke trenger ei bestevenninne. Er dette vanlig???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6152659-bare-lurer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, hun SKAL jo gifte seg! ;) Om det heter A eller B er jo ett fett, hun skal faktisk gifte seg med den hun elsker. Hva du vil kalle det, må vel være opp til deg. Men om du er redd for å såre venninnen din, kan du jo spørre hva hun vil du skal si? Jeg sier at jeg er gift, og kaller kona mi for kona mi. Hva andre vil si, bryr jeg meg egentlig ikke om, så lenge de erkjenner at jeg faktisk er gift, og ikke "bare" samboer/kjæreste.

Og det er ikke vanlig at lesbiske ikke trenger bestevenninnen sin når de får seg kjæreste. Iallfall ikke blant dem jeg kjenner (og det er mange). Jeg skravler like mye med bestevenninnene mine nå som før.

Er hun så forelska at hun ikke har tid til noen andre enn kjæresten sin for tiden kanskje? Synes du skulle ta en prat med venninnen din, og si det du skriver her. Det ordner seg nok. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6152659-bare-lurer/#findComment-6166419
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...