Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Var å prøvde modningsakupunktur i går (var hærlig! Fikk rygg-og-fot massasje + nåler). Og hun anbefalte meg å bruke moxa-rulle. Det ser ut som en sigar som er laget av urter. Denne tenner man på og skal brukes til å varme opp et punkt på lilletåa. Dette skulle hvis hjelpe for at fødslen ikke skulle bli så hard og mykne skjeden slik at man ikke revner. Noen som har hørt om dette før? Eller har noe erfaring
Duddlidu Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Hei! Moxa er kinesisk burot som er rullet sammen til en sigar. Brukte det hos mamma'n min når babyen lå i seteleie for å snu han (mamma'n min er akkupunktør, så jeg er kjempeheldig ). Burot er brukt i årtider også i norsk gammeltradisjon for å lette fødsel, bøndene brukte det da spessielt på dyrefødsler hvor de la burot oppå magen til den fødene. Men de måtte passe på å ta bort buroten med en gang babyen var ute, ellers så kunne invollene følge med ut fordi buroten var så effektiv. (En deel overtro i det hele også vil jeg tro, hehe). Men, poenget mitt er da at folk har brukt burot, og da spessielt kineserne for å lette fødsel i lang lang tid, så det er vel kanskje noe sant i det? jeg har iallefall tro på det. Man vær obs dersom du har kjøpt en eldre type moxa, for det lukter skikkelig hasj! Vi var nesten redd for å få razzia hjemme hos oss med den stanken ute i hagen, hehe. Nyere type moxa er å få kjøpt nesten luktfri heldigvis sånn at man kan sitte inne med den.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 He he... da tror jeg hun solgte meg en gammel en. For den jeg har stinker!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå