Gå til innhold

Er det vanlig at bebi ikke vil ha pupp når de av å til får flaske?

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd får at hun plutselig skal synes at flaske er bedre, vis hun får det f.eks ettpar ganger etter hverandre vis hun må ha barnevakt...? hun er 4 mnd, og kjenner litt behov for å ta en kosekveld med mer enn ett glass vin snart..men er ikke verdt det, dersom det blir tull med amminga etterpå..

Er det noen der ute som ammer til vanlig, men har gitt mm på flaske når de har tatt seg en fest, og det har funket fint??

Fortsetter under...

Som regel går det helt greit og gi babyen flaske om man vil ut en kveld, husk bare på og bruk ener el maks toersmokk så melken ikke renner for lett, da minner melkestrømmen mer om puppen sin slik at de ikke begynner å foretrekke flaska. Det er som regel når begynner å gi litt mme pga puppevegring/puppenekt el at en har for lite melk at babyen begynner å foretrekke flaske.

Men så er da noen babyer som ikke vil ha flaske -kan være lurt å prøve flere typer. Min ville ikke ha noe av flaske helt til vi prøvde nuk , men det er ikke alltid han vil ha den heller - pupp er best.

Det går an og prøve tutekopp og ( den blir detl ingen sugeforvirring av heller), men ikke alle tar det heller. man må bare prøve seg fram

Ha en god kveld ut!

¨:-)

Min er også 4 mnd. Hun har tatt flaske de gangene jeg har vært borte, og hun tar puppen igjen etterpå for det. Må si at det er UTROLIG deilig med en frikveld, så det skader jo ikke for dere å prøve. På sykehuset sa de at hvis de først hadde lært seg å suge skikkelig, ville de ikke glemme det igjen! Måtte nemlig gi flaske 2 dager i strekk da hun var 1 mnd pga at de skulle sjekke om hun reagerte på melka mi. Da var jeg livredd for at hun ikke skulle ta puppen igjen, siden jeg akkurat hadde fått henne på gli!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...