Gå til innhold

Råd ang. vognvalg anyone?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe vogn til helgen, og har egentlig ingen formening om hvilke merker som er bra eller om man burde ha tre eller fire hjul... Det eneste jeg har kommet frem til er at combi er praktisk. Jeg trenger en vogn som blir så liten som mulig når man klapper den sammen pga plassproblemer i bilen. For øvrig har jeg ikke tenkt så mye.

Jeg har sett at flere her inne nærmest er for eksperter å regne hva gjelder valg av vogn, og jeg ville sette stor pris på om noen kunne dele sin kunnskap med meg :)

På forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6152109-r%C3%A5d-ang-vognvalg-anyone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg valgte 4 hjuling. Syns personlig det virker stødigere. :-) Dette er noen av grunnene til at jeg valgte Brio Kombi:

...............................................................

* Størrelsen på bagdelen. Kombivogna er 1 cm kortere enn duo MEN når ungen har vokst ut av kombidelen kan man feste innerkallesjen bak på sportsvogndelen slik at det faktisk blir en STOR bagdel på sportsvogna også.

*Trekket som brukes på bagdelen kan også brukes på sportsvogndelen ved å kneppe den opp på baksiden.

* Veldig enkel å legge sammen (men det er sikkert alle)

* Hvis ungen våkner i sportsvogna (når den er i liggestilling) kan ryggen bare dyttes opp. (bruker samme madrassen)

* Kjøper man kun er sportsvogn er disse lavere enn kombi/duo vogner. Hvis man syns sportsvogndelen blir for høy kan man flytte på understellet (2 skruer på hver side) så blir vogna lavere.

* Vendbart håndtak, men man kan også snu hele sportsvognsdelen.

Det er mulig duo vogna også har disse tingene, men argumentet med at duo vogna er større holder i alle fall ikke lenger. :-)

I tillegg er den ca 5 kg lettere enn f.eks simo og lavere så jeg vil tro den tar mindre plass i en bil.....

Vogna er kjempe flott!! Syns jeg selvfølgelig...... :-)

Samboeren min var 100% overbevist om at Teutonia vognene var best, og jeg ble fort enig med han:

-Det er de letteste kombivognene, nesten 4 kg mindre enn andre.

-Tar veldig liten plass når de er slått sammen

-Lett å skifte kjøreretning

-Vi har valgt mistral som har 4 hjul, bedre demping

-Robust og solid vogn

Vi har flere vennepar som har brukt denne typen vogn, og alle ville kjøpt den samme vognen på nytt. De er litt dyre, men det er en dame som selger helt nye vogner via finn.no (rita holm) så vi betalte 5450,- for kombivogn med softbag + regnsett + hjul + porto.

Vognen står på barnerommet, og vi er veldig fornøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...