Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #1 Del Skrevet 1. september 2006 Fikk helt sjokk når jeg var på do i dag og det var blod på papiret. Jeg sliter med hard mage, og går ut fra at det er fra anus jeg blør. Ikke så lett i si sikkert. Vil ikke oppleve det igjen. Kan jeg ta Lactulose når jeg venter barn? Ellers tar jeg gjerne imot andre tips. Er det vanlig å blød der bak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #2 Del Skrevet 1. september 2006 Hei, Jeg sliter med det samme. Det kan være hemorider som mange får ved graviditet eller etter fødsel. Er usikker på om du kan bruke Lactulose. Ring Apoteket å høre eller med legen din. Når man har hemorider, blør man ofte fra anus. Et gammelt kjerringråd er at man skal sitte med rumpa i bløt med litt naturlig grønnsåpe(uten salmiakk), for å bli kvitt hemorider. Prøv å spis svisker for å få løsere avføring og drikk mye vann. Håper det ordner seg. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meggy Skrevet 1. september 2006 #3 Del Skrevet 1. september 2006 Mange gravide opplever "treg" mage, leste et sted at maten går senere gjennom tarmene pga næringen skal tas opp bedre så det er en mening med alt Du har nok hatt hemorider som blør. Helt ufarlig, ganske vanlig ved treg mage og det kommer av at det er mange blodårer i endetarmen som blir utspilt ved høyt trykk. Der er egentlig helt det samme som åreknuter på leggene!! Vet ikke om du kan bruke Lactulose men vil absolutt tro det men spør apoteket likevel! Apoteket selger også en krem som du kan smøre på om de blir for vonde, det kan også hjelpe å presse dem inn i huden igjen om du klarer det.. Ellers er det jo bra med svisker, fiber, linfrø (OBS da mååå du drikke mye vann), væske og bevegelse. Kanskje du finner noen råd under "Kjerringråd" her på BIM?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #4 Del Skrevet 1. september 2006 Tja, vanlig problem for kvinner under graviditet og etter födsel...Hold avföringen så myk så mulig med fiberrik kost, mosjon og mye vann. Tror du kan bruke vanlige hemoridekremer selv om du er gravid. Noe annet du kan teste er vanlig zinksalve for babyer:-) For meg ordner ofte disse sakene opp om jeg blir for treg i magen: rå gulrötter linfrö i vann kaffi (men funker ikke om du drikker kaffi ofte..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 1. september 2006 #5 Del Skrevet 1. september 2006 Jepp du kan bruke lactulose. Jeg var på apoteket å kjøpte det på mandag. Har tatt det nå i 5 dager, og nå kommer iallefall avføringen ut. Tidligere kom d jo bare små klomper innimellom... magen var jo mange ganger større enn normalt, så var godt å begynne å få litt mer normal avføring igjenn;) Så slipper jeg å se ut som jeg er i 5 mnd og ikke i 3 som jeg er;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommage♀♂ Skrevet 1. september 2006 #6 Del Skrevet 1. september 2006 Spis idoform eller masse fiber, og drikk masse vann! Kjøp Alcos Anal salve eller stikkpiller for hemoroidene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minesmå:)+en til! Skrevet 1. september 2006 #7 Del Skrevet 1. september 2006 Du kan bruke laktulose. Det brukte jeg, og fikk d anbefalt av lege for treg mage=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå