Gå til innhold

Link ang. vekt.


Gjest

Anbefalte innlegg

Finnes det en oversikt om hvor mye det er normalt for jenter å legge på seg etter hvor langt de er i svangerskapet? F.eks 2kg ved 12uker osv. Noen som har en link?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, må vi snakke om det da;) jeg er redd jeg kommer til å se ut som en tønne igjen på slutten av svangerskapet... *ler*

 

Men det med vekt, tror det er veldig forskjellig for når man legger på seg og hvor mye, om det er en trøst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom et svangerskap før og så virkelig ut som en tønne mot slutten. Var et helvete å få av kiloene igjen. Er ikke som å slanke seg, for kroppen er i hvilemodus og forbrenningen skrur seg godt ned. Jeg la på meg nesten 20kg - hjelp.

 

Nå håper jeg på litt veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det, men har lest om det enten i Gro Nylanders bok eller den fra Sandvik. I så fall finnes det sikkert på babyverden.no om du leter litt.

 

Det står ikke kilo, men uifra de ca 13 kiloene som er gjennomsnittet / normalen legger man gjerne på seg 10% de 12 første ukene etc. Dvs drøyt 1 kg de 12 første ukene det. Husker ikke mer enn det første tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mange som skriver at de allerede har gått opp i løpet av de første tolv ukene. Selv er jeg 11+4 og har gått ned to kilo. Er slank i utgangspunktet, og føler ikke at jeg har så mye å ta av. Var veldig kvalm fra uke 4-7så da fikk jeg ikke i meg mye mat, men de siste tre uken har jeg spist normalt (er ikke så storspist av meg da... Og spiser nok litt mindre nå som jeg er mer sliten) men jeg har ikke gått opp et gram. Har fått mage men resten av kroppen har jo blitt helt pipestilk. Er dette like normalt å gå ned som å gå opp? Noen i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Leste på babynet.dk tror jeg det var, at det ikke er noen grunn til at man skal legge på seg noe før man er passert uke 16.....

 

Men det tror jeg vil være umulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Det var beroligende lesing. Da satser vi på at den lille tar det den trenger av næring. Så får jeg heller tåle å være litt uproposjonert. Jeg legger vel på meg etterhvert da.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Forrige svangerskap tok jeg av 2 kilo i begynnelsen, og så gikk det saaaakte oppover. La ikke så mye på meg før på slutten, da babyen vokste ;0)

Gikk opp 9 kilo totalt, og det rant bort igjen etter fødsel og amming.

 

Så lenge du får i deg nok næring og babyen vokser som normalt, tror jeg ikke du skal fokusere så mye på vekten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var 18 uker på vei var jeg 2 kg mindre enn når jeg ble gravid. gikk opp til sammen 12 kg. hadde lite matlyst, spydde ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...