kanutteogkruttet Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 På Ul for to dager siden, fant de ut at prinsessa mi blir 6% over normalen! Altså hun blir større enn det sønnen min var når han ble født. noen andre som har fått vite sånn ca. hvor stor babyen blir? Hvor nøyaktig er disse målene?
meg & to små vampyrer Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Nja... de målte gutten min til litt under snittet. Han var da 2950 da jeg var 37+et eller annet... Men vet ikke hvor nøyaktige målene er desverre.. Lurer litt sjøl.
Silje_33 Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Gutten i magen min er stor. Estimert til over 4 kilo når han kommer. Forrige gutten veide 4300 gram, men ikke noe problem å føde - med kun en liten innvendig rift. Merket det ikke en gang. Selv var jeg ganske stor baby. Jordmor sa igår at det er mors gener som avgjør størrelsen på baby. Så da har hun vel rett - stor mor - og store babyer. He-he. Har hørt at omkretsen på hodet har mer å si enn størrelsen på baby, for baby kan være tung, men lang.
♥nonah♥ Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Jippi! Jeg var 2700 gram og liten, så da ser det kanskje ut til at min blir liten? Jeg er sååå bekymret for å føde en på 5 kilo - hehe.. De sier at sukker spiller inn på fødselsvekt, så jeg har vært ganske streng til nå.. selv om lysten er stor:)!
lykkeligmed3 Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Tja, jordmor sa at hvis jeg gikk over tiden denne gang også så ville "knøttet" kunne bli over 5kg,,,,, og det vil vi vel ikke sa hun............ Nei det vil jeg definetivt ikke nei................. Har ikke peiling på hvor nøyaktige målene er men jeg fødte en buldoser på nesten 5 kg sist også...
Elle Vilde Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Mitt første barn ble estimert til å veie 2900 gram ca en uke før hun kom. Hun viste seg å veie 2700 gram. Har lest om noen som har bommet med over 1 kg, så tror ikke det er så veldig nøyaktig, dessverre...
meg & to små vampyrer Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Huff, håper de er litt pålitelige, for jeg skal jo føde i sete pga de måla og den estimerte vekten... Da kan de vel ikke ta så veldig lett på det, vel?
Gjest Skrevet 1. september 2006 #8 Skrevet 1. september 2006 Jenta mi ligger minus 2% , så hvis 3500g er gj.snittlig så blir kansje mi 3350g ? noe slikt iallefall:-) mi har alltid ligget bittelitt under normalen.
tira fødte 24/08 Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 hei. tror du skal ta de målene med en klype salt. sønnen min var 12% over normalen. han veide 3155 da han ble født 3 uker før tiden. han var forsåvidt stor da til å komme så tidlig. med datteren min hadde jeg og 6% over normalen. hun ble født 2 dager før termin og veide 3680. så ikke alltid de målene stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå