Gå til innhold

Hvor langt er man når livmora er over skambenet?

Snurrepippen

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker egentlig på når jeg ble gravid, fordi jeg hadde begynt på prevansjon igjen rett før jeg egentlig skulle hatt mensen i juli - og hoppet over den pga ferie...

Jeg fant ut at jeg var gravid da mensen uteble i aug. og regner uker fra den datoen jeg egentlg skulle hatt mens i juli.

Men, livmora er over skambenet allerede, er ikke det litt tidlig hvis jeg skulle være i uke 8 nå? Dette er mitt andre svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det er ditt andre svangerskap så kan det kanskje komme opp litt før:) Ellers er du kanskje lengre på vei, eller det er to der inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser til venstre på menyenher så står det "fra uke til uke", hvis du ser på de aktuelle ukene der så skal det stå når du kan forvente at livmora kommer over skambeinet:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

Her ser det ut til at ting har gått litt i surr med datoene ja... Hvis ikke det er flere små luringer der inne da!

Fra uke til uke:

Mors uke 13 og fosterets uke 11:

Det lille fosteret veier nå ca. 30 g og er ca 9cm lang.Nå har livmoren blitt omtrent så stor som en knyttneve, når det ikke er flerlinger. Hos noen kan man nå begynne å kjenne livmoren rett over bekkenbenet når hun ligger på ryggen. Dette gjelder særlig flergangsfødende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...