Gå til innhold

Er det stor forskjell på bagene til Oth og Easy Walker Sky? + et par andre spm om disse to.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig bestemt meg for en Easy Walker Sky, men har ikke sett den live enda, så ikke helt sikker. I går kikket jeg på Oth, og likte også denne godt. Men synes bagen såg veldig liten ut. Hvor lenge rekner en med at babyen kan ligge i den? Er EW sin bag like liten?

Synes disse vognene ser veldig like ut som sprotsvogn iallfall. Fordelen med Oth er at den har bedre sittestilling en EW. Men EW har bedre liggestilling. Jeg skal bruke vognen fra nyfødt. (Har bagvogn fra før, om det er krise). Tror også Oth er litt dyrere. Er den så mye bedre at det er verdt det? Siden så mange velger den, mener jeg. Hvor stor vektforskjell er det? Litt av grunnen til at vi ønsker EW er vekten.

Sliter med å velge..... Skal uansett se EW live først. Fikk den antakelig på mandag, så de skulle holde av en til meg.

Hvilken bør jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekten på OTH er 10 kg, EW sky er 8 kg - så med andre ord ikke store forskjellen...

Grunnen til at mange har valgt OTH er vel at den har svingbart framhjul, det har ikke første modell av EW, og EW sky er jo veldig ny på markedet.

HAr selv OTH, og er kjempefornøyd med den, synes den er helt super!! Når gutten sitter dytter jeg ryggen helt fram (foran kalalesjen på en måte, vanskelig å forklare uten at du har vognen...Kalesjen kan være oppe fordet) da sitter han bortimot 90 grader i ryggen, og jeg synes det er mye bedre enn at han må ligge litt bak for det vil han ikke.

Liggestillingen er veldig ok, selv om den ikke er 180 grader. Sønnen min sover veldig godt i vognen sin. Men om jeg skulle kjøpt vogn nå hadde sikkert jeg og kikka på EW sky nettopp pga liggestilllingen.

Tror ikke prisforskjellen på EW sky og OTH er så veldig stor. EW sky er dyrere enn orginale EW. www.biteringen.no selger OTH litt billigere enn de fleste andre forhandlere.

Bagene vet jeg ikke, men har OTH bagen (aldri brukt den, fikk den med på kjøpet - kjøpte brukt av noen bekjente). HAr målt den og den er like lang som hardbagen vi har i briokombien vår, men den er mye lavere og littegrann smalere. Tror ikke den kan brukes veldig lenge med pose i, kanskje 4-5 mnd. Om du får babyen en gang etter januar/februar kan du sikkert bruke den litt lenger for da trenger du ikke pose litt utpå vårparten.

Aner ikke hvordan bagen til EW ser ut. Som du sier så ta en kikk på dem og vurder hvilken som virker mest ok!

Skrevet

Akkurat det samme problemet, ønsker en lett vogn, men jeg synes faktisk at bagen til EW var stygg!!! OTH er finere, men også DYRERE...kjempe vanskelig å velge..

Skrevet

Jeg har OTH og er kjempe førnøyd. Jeg brukte baggen til hun var litt over 7mnd, fra juli ut januar, med skinn og pose i. Det funket veldig bra. Etterpå brukte lå hun i sportsvognen med skinnet (som hører til) og posen.

Vognen er super!!

Skrevet

Jeg kjenner ikke OTH så godt men det er jo mange som har den. Tror noe av grunnen til det er at den har vært på markedet en stund og at folk har lettere for å gå for noe flere kjenner til..... Det er vel egentlig naturlig. Jeg synes ikke bagen til Easywalker sky er dødfin heller men OTH er ikke noe bedre. Synes bagen så ok stor ut også. Jeg er glad i bagvogner men vil ha en lett vogn i tillegg og vi har bestemt oss for å gi easywalker sky en sjangs. OTH'en er nok en knallbra vogn men tror det er blitt en moteting. Jeg synes easywalker sky er vel så tøff og velger derfor den, synes det er litt gøy med noe som ikke alle har. ( og så har jeg lyst på full liggestilling + at den er lettere - ja 2 kg er kanskje ikke så mye, men er man ute etter en lett vogn så er man ute etter en lett vogn...Og prosentvis, når vognene veier 10 kg og mindre så utgjør det faktisk en del....synes jeg).

Skrevet

Tusen takk for svar! Sliter fremdeles med å bestemme meg jeg.......... men har jo ikke sett den enda heller.

Er det noen som har de invendige målene på bagene?

Skrevet

Noen som har tatt innvendige mål av bagene, eller vet om sider på nettet der dette står?

Skrevet

Fant dette på en side.....

Ryktene sier at denne vogna kommer til Norge høsten 2006, og er spådd å bli en verdig konkurrent til OTH Urban Jungle, spesielt fordi babybag'en er 80x38 (tall fra en leverandør) i innvendig mål og kan brukes til babyen er 7 måneder. Bag'en som tilhører EasyWalker Classic (som den røde øverst på siden) var designet til babys første 6 måneder.

Dette sto det på samme side om OTH sin bag:

Mål og vekt:

Single: 75x41x19cm (lxbxh)

Vekt på bærebag: 4 kg

Skrevet

Takk til alle som har svart!

Nå har jeg endelig bestemt meg!!! Kjøpte en sort EW Sky i går. Bagen var faktisk stor og god. Hele 80 cm. Tilogmed guttingen på 83 cm likte å ligge i den, da jeg testet. (Han har alltid krøllede ben når han sover....) Og han hadde ingen problemer med bredden. Tror neppe det blir plassmangel til en unge på 6mnd!

Trillet en tur med sportsdelen i går. Var spent på om guttungen ville godta den laidback sittestillingen, siden han er vant med å sitte rett. Det var ingen problem faktisk. Han koste seg utrolig nok i vognen. Han som nesten aldri godtar å sitte i vogn....!

Syntes faktisk ikke det gjorde noe at bagen var firkantet. Var stilig for det. Og med på å gjøre bagen romsligere. Men det er nok en smakssak om en synes dette er fint!

Vekten er 9 kg for sportsvognen + 4 for bagen. Betalte 5999 for vogn + bag med regntrekk og myggnetting.

Så nå er jeg kjempefornøyd!!!! Ut fra min korte erfaring kan jeg varmt anbefale den til andre som vurdere å kjøpe den!!!!

Skrevet

Hvor kjøpte du vogna? Sliter selv med å velge, og kunne tenke meg å gå og se...

Skrevet

På Barnas Stormarked (Forus). Vet ikke hvor du bor, men på www.easywalker.com ligger det en liste over forhandlere. Du kan jo ta en titt der, om du ikke bor i Nærheten av Stavanger!?

Skrevet

Til de som bor i Oslo, så har Barneverden på Alnabru introduksjonspris for sportvogn inkl bag til 5999,-

Fargene er ikke så knæsje som på Easywalkers nettside. Lime er litt mer mot eplegrønn enn mot neon, for eksempel.

Her er en link:

http://barneutstyr.wikispaces.com/easywalker-sky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...