Gå til innhold

Hjelp kjønnsvorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

merket et par ganger etter sex at jeg ble sår rundt skjedeinngangen og da jeg kjente etter kjente jeg små klumper, og da jeg var til lege igår sjekket hun men var litt usikker på om det var det , men trodde det da den ene så slik ut, men skulle følge nøye med

jeg ble litt overraska for jeg og samboeren har vært sammen siden fjor sommer og jeg har aldri merket at jeg har hatt det før og ikke han heller, og legen sa at jeg kan ha blitt smittet for mange år siden men først fikk utbrudd nå, syns dette var kjempekjipt, men men ingen ting å gjøre ved nå.

noen med erfaringer på dette?? går de bort av seg selv ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kjønnsvorter i mitt forrige svangerskap. De forsvant ikke av seg selv, jeg måtte brenne de bort. Man får narkose, så en merker ingenting. Lurt å fjerne de, da de kan forårsake livmorhalskreft.

Skrevet

Det er vanlig at kjønnsvorter blusser opp når man er gravid om man har viruset i kroppen. Hos noen forsvinner det av seg selv, mens andre må få de fjernet ved at de brennes, skjæres eller fryses bort. Når man ikke er gravid eller ammer kan man pensle dem med et stoff som gjør at de forsvinner også.

Skrevet

hvor lang tid tar det før de evt. forsvinner av seg selv??

Skrevet

Det er ikke vortene i seg selv som forårsaker livmorhalskreft, men viruset. Så om man har vorter bør man uansett jevnlig ta celleprøve for å forsikre seg om at det ikke er noen forandringer der nede. Ca hvert år faktisk.

Ang vorter generelt så kommer de hos meg sånn innimellom. Og så forsvinner de av seg selv igjen. Ikke fått noe utvrudd så langt i graviditeten, er nå 15 uker. Krysser fingre for at de ikke kommer heller!

Skrevet

Er det ikke mulig å behandle kjønnsvorter når man er gravid?? Uff..

Skrevet

Man kan fryse de når man er gravid. Det gjør de på de fleste legekontor.

Skrevet

Man kan både fryse og skjære de vekk når man er gravid. Jeg gjorde det hos gynekolog.

Skrevet

Jeg fikk kjempeutbrudd midt i svangerskapet med nr. 1. Jeg holdt ikke ut kløen og svien med dem, så jeg nappet dem bort selv og har ikke sett noen til dem siden (bank i bordet) og nå er jeg 23+2 =)

Lykke til i alle fall

Skrevet

hei.

Jeg fikk det for mange år siden....kanskje 8.....fikk sånn penslemiddel av legen, brukte det noen ganger, og vips så var de borte. Har aldri fått det tilbake.......heldigvis!!

Skrevet

Hadde et par sånne i forrige sv.skap men de var ikke plagsomme og forsvant etter fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...