Gå til innhold

Kvalm med jente, ikke med gutt?

Heldigmor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid for tredje gang. Jeg har to jenter fra før. De to svangerskapene forløp nokså likt; ikke minst var jeg UTROOOLIG kvalm fra uke 6 til 14. Jeg hadde også sterk avesjon mot kaffe og hvitløk. Nå er jeg i uke 7 og er ikke antydning til kvalm! Ikke har jeg avesjon mot noe heller. Kan det stemme at man blir kvalm med jenter og ikke med gutter, eller er det helst noe annet dette skyldes? (Håper jo for guds skyld ikke at noe er galt...) Noen med erfaring der ute?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har tre gutter og ei jente, og med guttene hadde jeg drømme-svangerskap :-) Hadde så å si ingen plager, men med jenta var jeg KVALM hele svangerskapet. Skikkelig elendig fram til uke 15/16, og deretter avtok det gradvis, men helt bra ble jeg ikke før frøkna var ute. Kastet heldigvis ikke opp, men kvalmen føltes til tider uutholdelig.

Min erfaring er med andre ord at kvalme følger jente-svangerskap - blir spennende med deg, da! Kanskje du får gutt denne gangen :-)

tror d er individuelt jeg! har selv to jenter fra før da jeg ikke hadde noen plager, ikke noe antydning til kvalme. Denne gang hadde jeg helt avsmak for kaffe, kunne ikke kjenne lukta uten at jeg ble uvel.mye kvalm fra 4- 12 uke, ikke oppkast! Tenkte at nå er d gutten som var på vei, men nei da...jente nr 3 i vente! Så en kan ha forskjellige sv.skap m samme kjønn! Du får ha lykke til, må få høre hva d blir etterhvert! Artig å spekulere...hihi

Annonse

Det er individuellt ja.. Jeg og venninna mi gikk gravide samtidig forrige svangerskap. Ingen av oss var kvalme noen gang og begge fikk jente. Ei anna venninne var kvalm og kastet opp i 4/5 mnd og fikk gutt. Er nok en myte med kvalmen. Mye hormoner og ting vi spiser/drikker/lukter som vi reagerer på:)

• 2 uker senere...

Annonse

Hei !

Jeg har 3 jenter og en gutt.Har vært plaget av ekstrem svangerskapskvalme i alle fire svangerskapene,men i veldig mye større grad med jentene enn med gutten. Med jentene var jeg kvalm fra uke 5 og langt ut i svangerskapene...med gutten ble jeg ikke kvalm før i uke 10 og det gikk mye fortere over igjen. Tror kanskje det har en sammenheng...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...