Mulatica Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Jeg skal snart reise og treffe svigerfamilien for første gang på den Dominikanske republikk. Jeg vil gjerne ta med noen gaver, gjerne noe typisk norsk. Noen som har noen gode ideer eller erfaringer? De har allerede en bok med bilder og kalender (riktignok med bilder av Snuppa, men det er jo begrenset hvor mange kalendre man trenger!). Vi skal ta med godteri til søskenbarna til Snuppa. Det beste hadde vært noe som er funksjonelt og varig, og i tillegg fint! (om mulig)
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Hm.... Ostehøvel? Hehe, nei, jeg aner ikke!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Når mamma kom ned til Pakistan hadde hun med seg masse, men det meste var godteri og typisk norsk mat; melkesjokolade, lefser og nugatti likte de godt. Hmm, tror jeg må tenke litt på den og heller komme med innspill senere...
OthilieBJ Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Det finnes en serie bøker for barn som handler om troll. De er oversatt til engelsk, spansk, fransk og tysk i allefall - det er koselige gaver til barn, og jeg har selv med suksess brukt dem til gaver til mine fhv. au pair-barn i Frankrike. Det er fine illustrasjoner i dem, og historiene som handler om troll er i allefall noe nytt for barn i andre land. Ellers har jeg dårlig med forslag - skal legge inn innlegg om jeg kommer på noe :-)
Ompalompa Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Hva som passer som gaver avhenger selvfølgelig av hva slags smak/stil mottakeren har. Men dette er litt av hva vi har hatt med som gaver til Ecuador: - kakespade i Telesølv - sukkerskje i Telesølv - kopper fra Porsgrunn porselen med navn malt på - porselensbolle fra PP (er fra Porsgrunn selv, så da passer dette) - ølbrikker med rosemaling (som sagt, smak og behag...) - sølvsmykker i "vikingstil" (anheng med torshammeren etc.) - små bunadsøljer (svigermor bruker på penjakken sin) - kjøleskapsmagneter med norske motiv - røkelaks - ting med elgmotiv! (oppvaskhåndkler, klistremerke til bilen, kjøleskapmagnet etc) - norske ølglass -postkort med motiv fra Norge Litt å velge i her! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå