Gå til innhold

slutt på p-piller, prøvende og nyskjerrig!

Anbefalte innlegg

hei!

jeg er ny her i dag og vært p-pillefri i 1mnd nå.

har hørt om mye angående det med p-piller at det er veldig individuelt om hvor lang tid det tar før man blir gravid osv.

noen klarer det på 1-2-3, mens andre må prøve lenge.

jeg for min del tenkte jeg skulle ta testen i morgen tidlig (kanskje det er litt for tidlig, men prøver allikevel.)

har begynt å ta folat (dette skal visst være bra) så jeg er ganske spent, prøvende og utrolig nyskjerrig!

tankene jeg har rundt dette er vel at jeg må være tolmodig, ikke stresse og ta et steg av gangen=)

gleder meg veldig mye og det gjør min fremtidige ektemann også!

ser det er flere som har prøvd en stund, hvordan tar dere det når beskjeden kommer at en enda ikke er blitt gravid? er kanskje noe av det jeg gruer meg til. å bli skuffet..

vel, håper jeg kan følge noen av dere på veien mot et svangerskap og selvfølgelig de som allerede har vært så heldige å ha noen på vei!!

håper noen vil dele litt tanker om dette med meg=)

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har ikke så mye erfaring selv på det området. Slutta på p-piller for 1,5 år siden, men har nettopp begynt å prøve - 1pp dette ;)

Søstra mi ble gravid 3 mnd etter at hun slutta på pilla, så hun var nok en av dem som fikk det til på 1-2-3. Hehe. Håper på at det er noe som ligger i familien, men av en eller annen merkelig grunn tror jeg ikke jeg er like heldig som henne. Får bare ta tiden til hjelp, er nok like spent og nysgjerrig som deg. Er en spennende tid man har foran seg, men jeg og er redd for å bli skuffet gang på gang. Må være utrolig trist. Hjelper kanskje å ha andre å prate med som er i samme situasjon da, for å holde motet oppe. Jeg er ny her på bim, så "kjenner" ingen fra før. Virker som et fint miljø her for de som har vært her en stund, så håper man blir mer kjent etterhvert.

hei!

takk for svar=))

ja virker bra å ha noen andre også å snakke med som er i samme situasjon. jeg har ingen venninder for øyeblikket som prøver, men jeg jobber med en god del som allerede er på god vei og allerede har fått barn nå nettop.

da håper jeg at vi kan være spente sammen og bare ta tiden til hjelp i grunn!

jeg har ikke sagt til foreldrene min enda at vi prøver, kun 2 venninder. tror kanskje at jeg skal vente med å si noe til da det forhåpentligvis skjer at jeg blir gravid.

Samme her, kjenner ingen som prøver, men tror de fleste holder det for seg selv til de blir gravide. Virker som det er mest vanlig å fortelle det etter uke 12 igrunn. Mine venninner har og enten født eller er på vei. Så man får jo sin dose med gravidmager og babyer hos dem mens man venter selv ;) Jeg skal nok vente til testen viser positivt før jeg forteller det til noen, og det blir i såfall bare de kommende besteforeldrene som får vite noe før uke 12 tror jeg. Det er i alle fall planen, om vi greier å holde oss til den er jo en annen sak, hehe.

hehe.. ja det er noe med det om man klarer å la være å si noe når man er i gledesrus! spørs om jeg klarer det i alle fall... hehe!

tanta mi fikk ei lia jente for 2 uker siden, å gjett om jeg ble verpesyk da! så innmari herlig..

vi har en spennende tid foran oss i alle fall!

kommer nok innom her i morgen også, tror jeg skal finne senga mi nemlig...*gjesp*

tvitvi, and wish me luck i morgen visst jeg tar test da..=))

god natt

Annonse

LUCY!!

jeg fikk svak strek på testen i dag! da kan det jo kanskje hende at jeg er gravid?! jeg tror ikke jeg klarte å tisse lenge nok på pinnen da..

skal ta en ny test i morgen tidlig!!

*speeent*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...