Gå til innhold

August: Gutten vår er kommet, og her er kortversjonen av fødselshistorien min!


Ceci og prinsen.

Anbefalte innlegg

Våknet av rier kl. 04 natt til onsdag 23. august. Gikk på do, og der var masse blodblanda slim. Riene kom med 5-7 min mellomrom, og varte fra 40 sek og oppover. Ringte føden i 7-tida som ba oss komme inn med en gang. Var framme der litt før 9, og hadde da kun 1 cm åpning. Ble sendt på pasienthotellet. Utpå ettermiddagen ble jeg sjekka på nytt, nå 2 cm - men svært mykt og tøyelig. Riene kom uavbrutt,og jeg begynte å bli fortvilet over at de ga så lite framgang. Jeg klarte ikke ligge, for da kom de enda tettere og var enda ondere, så jeg satt i en stol. På kvelden fikk jeg akupunktur, og det var avslappende og lindrende. Plutselig mens jeg satt der med nåler her og der, så gikk vannet. Under riene fosset det ut, varmt og en merkelig følelse. Natta ble tilbrakt sittende i en sofa, og jeg klarte småduppe mellom riene av og til, men begynte på dette tidspunktet virkelig å være utslitt.

Torsdagsmorgen opprant, og jeg klarte ikke gå, for da kom riene uavbrutt, så mannen min kjørte meg i en rullestol. Fikk akupunktur av ei anna jordmor, som denne gangen bare var ondt og ubehagelig. Utover dagen avtok riene mer og mer, for så å bli helt borte. Legene diskuterte med meg, og siden dette minte om forrige fødsel, innså både de og jeg at det gikk mot keisersnitt, og torsdagsettermiddag tok de keisersnitt. Selve snittet tok lengre tid denne gangen enn første gang, pga arrvev. De måtte jobbe litt ekstra for å få han ut, og jeg kjente at de la seg på magen min, og legen stønnet og presset. Det gikk fint, og ut kom verdens skjønneste gutt, 3810 gram og 52 cm lang. Han var kjempesint og illskreik, men for meg var det nydelig musikk. :-)

 

Etter 5 dager ble stingene tatt, og vi er nå hjemme og koser oss.

 

Lykke til til alle dere som enda ikke har født!

 

Stor klem, Ceci.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med prinsen!

Deilig å være hjemme igjen, ikke sant? Nyt tiden og gutten din så godt du kan; det skal i alle fall jeg!

Klemz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg kjære vennen!

 

Endelig kom han =) Litt ergelig at det måtte ende med ks tilslutt da etter all den harde jobbinga, men sånn er det jo bare - og så lenge babyen er frisk så er det jo verdt det. Masse, masse gratulasjoner sendes over til deg!!! Godt å ha det overstått tenker jeg, og bra jobba!!!! Gleder meg til kanskje å få se et bilde av gullet etterhvert?! Håper dere får koset dere masse i ukene som kommer!

 

Klemme-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gratulerer til deg Ceci! Godt at vi endelig er ferdige nå - etter en lang ventetid!

 

Kos deg med prinsen - så hørs vi på DIB!!!

 

KLem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...