Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Hallo alle sammen: Har lest i tidligere innlegg at mange av dere gikk lite opp i svangerskapet og veide mindre etter fødselen sammenlignet med før dere ble gravide. Forrige svangerskap gikk jeg opp 15 kilo (ikke veldig mye synes jeg egentlig), men jeg veide 89 når jeg startet og 104 ved fødsel. Er liten så jeg var SVÆR!!! Veide 81 når jeg ble gravid nå og vil ikke gå opp mer enn nødvendig og gjerne gå i "minus" Så spørsmålet: Er det noen av dere som kan dele med dere hva dere gjorde/ikke gjorde for å kontrollere vekta?
lillebollemor74 Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Jeg har gått opp mesteparten i løpet av den siste måneden/seks ukene. Er i uke 35 nå. Men fikk tips om å drikke så mye jeg klarte. Masse vann. Vekta har stoppa opp litt nå.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 For min del var det ikke bevisst...Er i uke 39 nå og har gått opp 8 kg alt i alt... Er godt fornøyd igrunnen... Men, jeg begynte automatisk å tenke på hva som var bra for fosteret at jeg spiste... Så kuttet en del tomme kalorier igrunnen... Og prøvde å bevege meg mer...Jeg begynte med å gå ned 7kg rett etter at jeg sluttet å røyke,- ingen logikk i det men,men Nå er jeg 8 i pluss, men varierer voldsomt i forhold til hvor mye vann jeg bærer på... Har skikkelig fine pølsebein for tiden. Tror gjerne de siste ukers vektoppgang har mye å gjøre med at jeg har fått dundrende bekkenløsning og som oftest trenger krykker når jeg går. Så jeg får ikke beveget meg halvparten så mye som jeg vil Såh, være litt bevisst på hva som går ned i gapet samt bevege seg litt mer er en ganske bra oppskrift i svangerskapet tenker jeg
Videlivi Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Jeg er så heldig å ha hund, så jeg og han er ute å går. Ikke mer enn max 45 min nå, siden jeg ikke orker mer, ( er i uke 33 og har gått opp 5 kg totalt) Jeg startet svangerskapet med å gå opptil 1,5 timer hver dag med Bamse. I tillegg til dette trener jeg i basseng en gang pr uke ( vannaerobic) Dette anbefales! Jeg spiser desverre det jeg vil, og har gjordt det hele svangerskapet. Heldigvis gjør sjokolade meg småkvalm, så jeg spiser ikke mye av det =)
Gjest Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Hei. Det med vekta er ingen enkel sak. Jeg var 114kg da jeg ble gravid første gang og dagen før jeg fødte veide jeg 135 kg. De regnet ut at jeg hadde BMI på 48!!! Likevel var jeg tre uker etter fødselen nede i 105 kg. Hvordan det er mulig forstår ikke legene engang. Men selv tror jeg det er viktig å holde seg litt i aktivitet og drikke mye vann. Jeg merket nemlig at jeg var "tyngre" de dagene jeg drakk lite. I tillegg er det nok bedre om man ikke spiser den lille ekstra porsjonen eller sjokoladen som man så gjerne har så lyst på) Nå er jeg gravid igjen og veier fortsatt altfor mye, men jeg tror man må se seg selv an og prøve å være positiv. Setter man seg ned og sier at: nei nå er jeg jammen stor gitt, vil man bli enda større.. Du får uansett vekt ha lykke til! Og så håper jeg du slipper å legge på deg mye, for jeg vet av erfaring at de er veldig tungt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå