Gå til innhold

Svak strek etter 20 minutter.....Setter vanvittig pris på svar:-)

Anbefalte innlegg

Jeg tok en gravidtest i kveld, QR. La den i fra meg, da telefonen ringde. Da jeg var ferdig, ca 20 min etterpå, var det to streker - en svak ( men tydlig ) strek .

Før jeg gikk i telefonen, så var den ene streken kommet frem.Den kom med en gang..

Kan dette bety at jeg kan være gravid?

Jeg har sterke anelser da jeg har ømme bryster, unormalt trett og skiftende humør.

Kan noen være snille å svare!!!!

:-)

Fortsetter under...

Annonse

Hehe håper du får sove i natt da, blir sikkert ikke lett :) Men jeg har aldri hørt om noen tester som er blitt "positive" etter bare 20 min og at det er feil. Vil gjerne si Gratulerer men kan jo vente til i morgen bare for sikkerhets skyld.

det kan jo slå ut fordi du er gravid, men kansje ikke heller. syns det er egentlig rart at to strek kan komme frem etterpå jeg.

men forrige gang jeg skulle ha TR så tok jeg en test et par dager før. QR og den kom også en svak strek, etter en stund...ikke så lenge da, men noen minutter. er vel to min på QR eller noe slikt?

så tok jeg en til dagen etter, den viste også svak strek slik. tok en CB test samme dagen. den var neggativ. fikk TR og var med legen noen dager etter, fortalte om dette og han mente jeg kunne selvsagt være gravid og tok en prøve på hcg og sendte inn. da var den 4 og ikke gravid.

Det er dumt med tester som gir oss falske forhåpninger :(

håper din ikke er det :)

ta en til med CB da så får du kansje possitivt :)

Vær forsiktig med å stole for mye på det, ta heller en ny test i morgen tidlig. Jeg har nemlig erfart å få svak (men ikke skyggestrek) strek med qr uten å være gravid før, var jo skikkelig sikker på at det stemte og dermed ble fallhøyden j*vlig stor for å si det mildt, og når det i tillegg er gått over gyldighetstiden må du være forsiktig med å ta det for god fisk.

QR er nemlig litt i overkant sensitiv noen ganger og kan dermed gi utslag på befruktede egg på som ikke er festet o.l.

Men, det er klart, det er jo også stor mulighet for at det stemmer på deg, noe er det jo som gir utslag på testen. Men ta en ny med morgenurin, så er du sikker!

Lykke til :)

Med qr skal man aldri vente mer enn 5 minutter, har det ikke kommet strek innen da så gjelder ikke streken som kommer etterpå! Men du var jo borte i 20 min. så det kan jo ha skjedd innenfor 5 minutts grensen! Jeg tror du er gravid:o) Jeg tok qr, da kom den ene streken med en gang, så kom den andre streken litt etter litt og før de 5 minuttene var gått så var streken tydelig nok, uten å være veldig tydelig av den grunn! En strek er en strek, spørs bare når den kom! ;o) Man av alle mine negative tester som jeg har snik kikket på etter en time så har det aldri kommet en strek!

hei!!

gratulerer på forskudd visst testen fremdeles er positiv i morgen tidlig=))

jeg skal også ta test i morgen tidlig, er unormalt mye trett og rar i kroppen, humørskiftende, noen ganger vond i magen og slakk i kroppen. MEN, dette kan også være reaksjon på at jeg har sluttet på p-pillen, så jeg tør nesten ikke håpe!

men vi får se i morgen da:)

lykke til da!

Annonse

Ja deter sant, jeg skal prøve å ikke ta gleden på forhånd:)

Jeg har ikke IKM før om 3-4dg, så det kan jo være derfor også. Det som gjør at jeg tror at jeg er gravid denne gangen er de ømme brystene, jeg fikk positiv el test og hadde masse sex før, i men og etter:)) , skiftende humør og veldig trett. Det var jeg med første mann også.

Derfor så blir ikke misstankene mine redusert da jeg så testen, selv om det var over de 5 minuttene. Og det er sant - jeg vet ikke om begge streken kom før 5 minutt..

Hmmmmm...

Dette er fra pernilleinfo:

Man kan ikke stole på resultater som kommer etter tidsfristen. Dersom det dukker opp en strek etter tidsfristen bør man vente et par dager og teste på nytt. Noen ganger er det så ørsmå mengder hCG i urinen at det tar lenger tid å slå ut enn hva avlesningtidsfristen åpner for, men stort sett betyr det ingenting.

Men siden du ikke vet om den var positiv før tidsfristen, så er det vel ganske 50 - 50. Ønsker deg i hvert fall lykke til med testing i morgen!!! Krysser fingre :-)

Eg vil heller ikkje være noe gledesdreper,men akkuratt d har sjedd med meg og to ganger faktisk!! Ikkje noe kjekt!Men d positive her er jo at siden du var borte da d sjedde så kan strekene ha kommet før "tiden" va gått ut! Og da er du jo gravid!Hos meg kom d bare en strek,og etter 10/15 min kom d en til!!men om du er gravid,og d viste så viser d jo om du tar en til test nå med en gang og!Er en gravid slår d ut med en gang som regel!!:) Lykke til vertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...