Gå til innhold

Noen med termin den første uken av Mars? Og har dere fortalt andre om graviditeten?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ny her og har termin 5. mars. Har noen av dere termin omtrent på den tiden?

Jeg begynner å se en liten mage og kjenner meg gravid. Har ikke vært dårlig tidlig i svangerskapet og har derfor heller ikke merket så mye til graviditeten. Så følelsen av å virkelig være gravid er fantastisk.

Ettersom dette er det første barnet, er alt helt nytt for meg. Jeg vet ikke hva som er vanlig og ikke. Når begynner for eksempel omverdenen å merke at man er gravid?

Har dere fortalt om graviditeten til andre enda? Vi holder det hemmelig en stund til. Herlig å gå rundt med verdens største hemmelighet.

27 (Oslo)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har termin 26 mars (så noen uker etter deg).

Er i 11 uke og vi har fortalt alle det nå. Fortalte de nærmeste familie og venner ganske tidlig. Vi syntes det hadde vært vanskelig å holde på en så stor hemmelighet... ville jo fortelle hele verden. Men folk er forskjellige her da. Syntes man skal fortelle når man selv føler det. Men du har gått over de 3 mnd, så du kan jo trygt fortelle det nå :-)

Lykke til!

hei der.

jeg har fått termin 1 mars, og dette er mitt første barn. vi har ikke fortalt det til noen her enda, vil vente litt til. synes det er litt fint å ha noe som bare vi vet om. jeg studerer så jeg må vel si det til mine studievenner snart, da jeg merker at jeg er litt uvel til tider.

har ingen merkbar kul på magen, men merker det når jeg sitter at magen presser mot belte.

lykke til, si det til verden når dere føler for det.

Jeg har termin 6 mars, og jeg/vi fortalte det ganske tidlig til familie (7 uker). Det var vanskelig og skjule det i sommer - med fester og tilstelninger. Vennene våre var veldig mistenksomme, men vi klarte å lure dem!

Er nå i 14. uke og har fortalt det til "alle".

Ingen som ser noe på meg enda, men nå klarer jeg ïkke å holde på hemmeligheten enda!

Hei 27 Oslo

Jeg har termin 3 mars og er nå i uke 14+6. JIPPI!

Vi har fortalt det til alle vi kjenner og de på jobben.

Selv har magen vokst med 2 cm den siste uken så nå begynner magen endelig å komme. Selvom den ikke er så stor ennå, har jeg begynt med mamma bukser. Nydelige å bruke.

Har selv ingen særlige symptomer på at jeg er gravid, så det blir veldig moro å se den voksende magen. Da blir det hele mer virkelig.

Lykke til videre med svangerskapet.

Klem fra 25 Oslo :)

Annonse

Hei - har termin 4. mars og har kun fortalt det til noen få - bare de nærmeste (brant meg litt med en abort i mars i år så er litt forsiktig med å fortelle denne gangen). Dette er andremann, så har ikke sånn bråhast med å slippe nyheten denne gang.

Meeen, magen begynner å komme nå, har begynt med mammabukser, så forteller det nok etterhvert som det faller seg naturlig - altså ettersom jeg treffer de forskjellige og kan si det ansikt til ansikt - det er hyggeligst, synes jeg! :o)

Her er det jo ingen fasit, så lenge man gjør det som føles riktig for seg. Lykke til! :o)

Hei, hei!

Jeg har termin 4. mars.

Dette er min første, så jeg synes det er kjempestas å ha fått litt mage!

Har fortalt det til familie, kollegaer og nære venner...

Alle skjønte det jo da jeg sluttet å røyke og ikke drakk i sommer....:)

Heisan

Vi venter vårt andre barn 9.mars. Vi gleder oss veldig. Vi fortalte det ganske tildlig til venner og familie-klarte ikke holde tett om det vi ;-)

Vi har en gutt fra før...og jordmor på ul i uke 13 mente at det er en gutt til vi får.....men jeg trodde det var litt vell tidlig å se?! Vi gleder oss over det kjønnet som kommer uansett.

Magen ja.....akk o ve :-) har vel lagt på meg ca 4 kg og det synes godt at jeg er gravdi, synes jeg selv i alle fall. Er i uke 15 nå. Litt "fleske mage" ikke helt "gravidhard" enda.

Lykke til i resten av svangerskapet alle sammen. Er det noen av dere som vet hva dere får?

Ha en fin helg ;-)

Klem

Hei:) Jeg har termin 1 mars, og vi fortalte med en gang, til og med til vår datter på 4 år.. Jeg trudde jeg var 4 uker da jeg fant ut at jeg var gravid pga pergo, og hadde en termin 18 mars.. Men etter en ul så hadde jeg blitt gravid før den pergon, så vi var da 17 dager lenger på vei.. Og nå er jeg 15+6 og har litt mage:) Vi vet ikke hva vi får enda, men trur vi venter til den dagen vi møter h*n for første gang:) Lykke til videre dere også:)

Han en fin uke jenter:)

Heia - og gratulerer til dere alle! =)

Har termin 5.mars (samme som HI), gleder meg masse!! Blir nr. 3 for oss, har to relativt store barn fra før, så vi fortalte det nokså tidlig (rundt 10 uker). De lurte litt på hvorfor nattdyret mamma plutselig la seg kl.21 og slikt.. hihi..

Det er en deilig hemmelighet, men det er deilig å dele den også!! =)

klem

Hei!

Har termin ca. 12. mars og er i skrivende stund 14+2 uker på vei. Jeg var gravid for et år siden, og da døde fosteret uventet i uke 17. Jeg har en gutt fra før som da var 3,5 år. Vi hadde fortalt han om barnet som skulle komme, og han ble helt sønderknust da han fikk nyheten om at det ikke kom baby likevel. Han var så liten, og klarte ikke å forstå dette. Lenge etterpå snakket han om dette barnet som noen andre hadde tatt, eller som ble borte på sykehuset. Klok av skade velger vi derfor å vente med å fortelle han nyheten denne gang til etter ul i uke 19 (hvis det er mulig å holde det skjult så lenge da).

På grunn av aborten har vi også valgt å utsette offentliggjøringen til andre og. Nærmeste venner og familie vet. Det ville jeg uansett ønsket dersom det skulle skje noe igjen. Kollegaer og andre får vente. Har fått ganske stor mage, men skjuler den med løse skjorter og store gensere.

Jeg er også ny her inne (idag) Jeg har termin 1 mars, har en jente på 2,5 fra før.

Har fortalt det til de fleste..

Sist svangerskap kunne man ikke se noe til graviditeten før jeg var godt over 6 mnd, og tenkte at sånn blir det sikkert igjen... Men da en venninne spurte meg er du gravid da jeg var 7 uker.... he he. så da kunne jeg like godt fortelle det...

Annonse

Hei,

Jeg har foreløpig termin 2 mars...skal til UL 29 september og gleder meg veldig til det. Jeg venter barn nummer 5.

Har 4 gutter fra før, så håper på jenta denne gangen. Har forsøkt lenge å bli gravid siste gangen. Faktisk har vi ikke brukt prevensjon de siste 9-10 årene. Har slitt med pco i endel år, og har pga det forsøkt meg på 2-3 pergo kurer uten hell.

Hadde egentlig "slått meg til ro" med at vi ikke kom til å få flere da jeg overraskende ble gravid i fjor høst. Men da endte det i en SA i begynnelsen av desember. Så ble jeg på nytt gravid i slutten av mai, og alt er så langt i den skjønneste orden. Går i uke 17.....men har ikke fått altfor mye mage ennå. Gleder meg til tydeligere mage og tydeligere bevegelser fra det lille knøttet.

Veldig koselig å lese om alle dere andre som er her inne.....selvom jeg på en måte har endel erfaring, er det samtidig veldig mye nytt å forholde seg til. Mye har forandret seg på 10-11 år for å si det på den måte... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...