Gå til innhold

Angrer på navnevalget :( Hva hadde du gjort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi fikk navn når hun var 3 uker gammel. Nå er hun 6 uker gammel, og jeg klarer ikke å forsone meg helt med navnevalget, og vil heller kalle henne noe annet.

Blir det for dumt å skifte navn nå? Hva hadde dere tenkt om en venninde/ bekjent gjorde det samme?

 

jeg tenker på at det tross alt er noe som skal vare livet ut dette, og at jeg kanskje heller skal bry meg minst mulig om hva andre tenker?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hun er jo fortsatt liten så det ville jeg ikke tenkt noe over om en venninne gjorde det. Dumt å gå rundt å angre på navnet hennes. OG om noen bryr seg så fortell de at du ikke symtes navne passe rjenta di og si du heller syntes hun er en...( det nye navnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera til venninna mi hette tre ulike ting hun, før hun fikk navnet sitt. Må jo innrømme at jeg ble litt frustrert, men de tenkte i alle fall nøye gjennom det før de bestemte seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt så fort som mulig. Dere har sikkert ikke rukket å sende papirene til Folkeregisteret enda, og ikke vent dere helt til navnet. Jeg sa ikke navnet til lillegutt så ofte i starten da vi hadde bestemt oss. Var litt uvant m navn på knøttet liksom. Så det tar jo ofte en tid før man får et forhold til navnet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt med en gang. Mye bedre nå enn å angre på navnevalget i fremtiden. Vet om flere som har gjort det. Her jeg bor i Finland venter man med å offentlige gjøre navnene ( alle har minst 2 ofte 3 fornavn) til barnet før til dåpen.Har egentlig syntes det var en ganske rar skikk, men når jeg så innlegget ditt, tenkte jeg kanskje det ikke er så dumt likevel. Da får jo foreldrene i ro og mak venne seg til navnet, vurdere flere alternativ, finne ut hva som passer best for vårt barn. De fleste her døpes rundt 2 mnd. alder.

MAnge har også et annet navn som kjelenavn på barnet før dåpen som de bruker når andere hører. Venninna mi sin baby kalte de Valteri før dåpen, da ble han til Johannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner et navn som du liker bedre, så synes jeg du skal bytte. Klart folk kommer til å reagere, men det viktigste er at du synes barnet ditt får det rette navnet. Du bør være helt komfortabel med navnet hennes. Tar ikke lang tid før folk venner seg til det nye, og glemmer at hun først fikk et annet navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vent med å skifte navn, om du føler deg absolutt sikker.

 

Har det helt jævlig ang. navn selv. Angrer på navnevalget, h*n er nå 14 mnd. og har ikke turt å endre navnet, både av redsel for omgivelsene og også redd for så å angre på endringen!!! Catch 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...