Gå til innhold

bakovervendt livmor......


skytte72

Anbefalte innlegg

Jeg har bare fått beskjed om å ta meg smertestillende jeg. De har ikke trodd på meg. Tror jeg bare tuller. Jeg ligger på sofaen. Holder pusten, for alt gjør vondt. Tårene bare spruter. Litt vanskelig å fake! Mannen min har jo sett dette noen ganger, og han ser hvor vondt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fatter ikke at de ikke tar det på alvor........ jeg har faktisk besvimt en gang. parasett hjelper jo ikke mot slike smerter. må ta paralgin når jeg kjenner at jeg får det å legge meg rett ned. en fryd med graviditeten nå,da slipper jeg disse smertene værtfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt paralgin. Har fått av svigermor, for jeg har ikke kvalifisert for å få slike tabletter selv.

Men nå så er det veldig deilig ja. HAr ikke hatt de samme smertene etter jeg ble gravid. Men disse smertene startet ikke heller før etter fødselen med sønnen min. han er 4,5 nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker ikke når det startet til meg,men kan hende det ikke startet før etter jeg fikk min første. han er 13 så jeg husker ikke helt. jeg har også muskelknuter på livmora,men vet ikke om det har betydning. er du langt på vei? jeg er 8+6:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og fikk bekreftet på tirsdagen at babyen hadde vokst og alt var bra. Den tok ett par saltoer for mamma inni der. Da bare rant tårene mine. Åååååå.... jeg gleder meg sååååå mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååå,så hærlig å se:) gleder meg til ultralyd jeg også i uke 12 så jeg kan bli litt mindre bekymret å heller glede meg over nurket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merkelig det der. Tenkte aldri på faren for å miste når jeg gikk med sønnen min. MEn denne gangen har liksom alt gått galt, så nå gleder jeg meg veldig til å bli ferdig med uke 12. Men er liksom ikke sikker på om jeg har lyst til å gå fra dere her inne. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,det var ikke jeg heller. men jeg var bare 19 når jeg gikk med den første så hadde vel ikke vett til det da:) hehe.......... er ikke så lenge til vi her kommer etter heller da.....3 uker til meg så er jeg over jeg også:) gleder meg masse til det. men tørr ikke å slippe gleden for mye enda ettersom jeg hadde ma i mars,da var jeg på ul i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry sent svar. Henger inne på skravlesiden nemlig.. hehe

Jeg tror det er lit viktig å prøve å legge bekymringene litt til side. det er ikke lett. Men nå så slapper jeg faktisk ganske godt av. Har en god følelse nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne tråden over mest populære tråder her inne og måtte bare henge meg på....

 

I alle år har jeg fått høre at jeg ville få problemer med å bli gravid siden jeg har bakovervendt livmor...stemte ikke på meg...ble gravid etter ett eneste forsøk...altså en innsprøytning...og så angret vi oss og gjorde ikke det mer...men gravid ble jeg..

 

Min søster, min mor og min vennine har hatt ganske mange SA pga dette...og legene sider det er på grunn livmoren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Tenkte jeg kunne være med å svare på denne, selvom jeg tilhører 2.trimester.

 

Jeg har bakovervendt og høyrevendt livmor. Slet med å bli gravid, og har opplevd mange sa og en xu. Jeg er nå gravid med nr.3. Jeg har store smerter under el, men fikk ikke det før jeg hadde født de to første barna. Før det hadde jeg ekstreme menssmerter. Begge gangene jeg fødte så har halebeinet knekt opp. Og det er vondt! Men jeg har nå alltid trodd det var fordi jeg har skadet halebeinet mange ganger før ved å falle på rumpa. Har blitt tilbudt om å enten løfte opp eller fjerne livmora mi etter jeg har fått de barna jeg vil ha. For legen min sier at sexlivet hadde blitt MYE bedre. Det må sies at sexlivet er veldig 4kantet nå, siden jeg ikke klarer så mange stillinger. Så jeg skal fjerne livmora mi den dagen jeg føler meg ferdig med å få flere barn. Ellers sliter jeg med treg avføring konstant, gravid eller ikke gravid,eller det vil si det er vanskelig å få ut noe selvom det er løs avføring. Sliter også med stikkinger i hele underlivet når tarmen fylles opp (unnskyld ekle detaljer). Så for meg er det ikke noe annet alternativ enn å fjerne livmora mi. Men det skal jeg ikke gjøre før jeg vet med sikkerhet at jeg ikke ønsker fler barn. Er jo bare 27 år nå. Og ønske om mange barn har jeg alltid hatt, men jeg er jo heldig som har fått 2 flotte sønner og venter nå ei lita prinsesse. Tror ikke jeg kan forlange noe mer.

Sorry at dette ble litt langt, men det er første gang jeg diskuterer bakoverbøyd livmor med noen andre som har det, og syns informasjonen fra dere andre er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min historie...

 

bakoverbøyd livmor

vanskelig for å bli gravid

fått ei nydelig jente i 98

bekkenløsning i svangerskapet

MA i mai

ofte veldige smerter i magen etter avføring

 

ikke:

store smerter ved el

 

Men jeg har slitt med mye cyster på eggstokkene - har det sammenheng da?

 

har også høyt prolaktin nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for masse svar:))

 

litt sein med å svare,har vært bortreist i helgen. godt å høre at det er flere som har det på samme måte som meg. trodde egentlig ikke at bakovervendt livmor kunne forårsake så mye problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja jeg vet hva du snakker om, jeg var på legevakten for 14 dager siden, hvor de sa jeg hadde isjas og lumbago. jeg var da 14+ 1. Fikke med paralginforte som jeg skulle ta sammen med paracet. Siden jeg ikker så glad i ta smertestillende, nå med en liten spire i magen har jeg prøvd å ta minst mulig. Men noen ganger ma jeg bare, det err jo tross alt viktig å få litt nattesøvn også. Men siden det ikke har blitt noe bedre dro jeg til fastlegen min i dag, Han sa siden jeg har bakovervendt livmor, vil den presse på isjasnerven fram til livmoren trekker seg oppover. HAn mente det ville gå over om ca 1- 2 uker.Jeg måtte bare ta det med ro og ligge og stå/gå mest mulig. ( han visste at det å sitte ikke er så jæææv.... godt,ble sykmeldt i 14 dager) Det var godt å få en "grunn til smertene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoff stakkar deg:( håper legen har rett at det går over da..... får vondt hvis jeg sitter for lenge jeg også. vet ikke om det pga bakovervendte livmoren,bekkenløsning eller at jeg har bekhtreves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...