Gå til innhold

November: væske i puppene?


mor@3

Anbefalte innlegg

Er det andre som opplever at det kommer ut væske fra puppene? Jeg har fremdeles 3 mnd igjen.... litt tidlig å begynne produksjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, har også produsert råmelk fra uke 20. Er nå i uke 32 og produksjonen har ikke økt på, men jeg kan presse ut væske eller det kommer litt om puppen er i klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare råmelk ja.

Selv har jeg også melk i puppene. Ordntlig hvit melk som det lukter melk av. Bruker innlegg for det renner endel når det blir klem på brystene. Grunnen til at det sikkert er "ordntlig" melk hos meg er at melkeproduksjonen fra forrige svangerskap ikke var avsluttet ved dette svangerskapets begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Tror neppe det er råmelk...

Det får du kun etter fødselen, Sånn som med kuer og andre dyr...

Men puppen har nå begynt å forberede seg på melkeproduksjon.

Stemmer ikke dette??

eks. Kua melker jo hele året, men når den har kalva kommer det råmelk 1 og 2 gangen den melkes og det blir gitt til kalven, for det er ekstra mye næring i den.

Mener det er det samme med oss...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhh, kua melker hele året fordi vi opprettholder melkeproduksjonen etter kalving...ei kvige (betegnelse på ku som ikke har fått kalv ennu) kan ikke melkes...

 

og betegnelsen på det som kommer hos gravide er precolostrum - preråmelk. det er faktisk forstadiet til råmelk, men kommer i så små kvanta at det ikke kan kvalifisere som råmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...