Gå til innhold

Er så usikker ... Trenger feeback! :o)

Anbefalte innlegg

Har vært sinnsykt babysyk ett års tid.

Endelig - august var måneden vi skulle prøve, og jeg var i ekstase! For ett par dager ... Så meldte usikkerheten seg ...

Venter tanta om to-tre dager og tenker egentlig at kanskje det er best at mensen kommer? Blir i alle fall ikke skuffa om den ikke kommer - tenker jeg nå, men en liten del av meg vet allikevel at jeg blir skuffa ...

Uff... Er det vanlig å ha det sånn? Betyr det at jeg egentlig ikke er klar for det?

*snufs*

(Er 25)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6146075-er-s%C3%A5-usikker-trenger-feeback-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg tror man aldri blir 100 % klar for å få barn... Jeg hadde nå endelig fått meg fast jobb, halvpart av tomannsbolig, stasjonsvogn og jeg blir 29 år, og forholdet til meg og samboeren går veldig bra, men neida, måtte bli usikker uansett. For selv om jeg egentlig vil bli gravid, så har jeg lyst til å bytte jobb også idet jeg ikke trives der jeg jobber nå. Men det er vanskelig å få en ny fast jobb, så jeg tenkte jeg fikk holde ut og bli gravid istedet. Men det var jo også lettere sagt enn gjort, for nå har vi prøvd i 6pp. Og jeg holder snart ikke ut jobben min. Men nå kan jeg liksom ikke bytte jobb heller, for nå må det da skje noe snart med tanke på graviditet. Hvis ikke blir det jo utredning om 6 mnd, og da er det kanskje greit å ha den jobben jeg har nå... Så dette er ikke lett...

Jeg vet ikke åssen din situasjon er, men jeg tror at uansett om man har alt tilrettelagt så er det skummelt å begynne å prøve å bli gravid "på ordentlig". Da har man liksom tatt et alvorlig valg, for det er jo veldig alvorlig å få barn. Men jeg tror at dersom man egentlig vil, og forholdene ligger til rette for det, så kommer tvilen til å bli borte den dagen testen er positiv. Men man vil nok alltid ha tanker om man ikke kommer til å greie dette, burde jeg ventet litt til etc., men skal man tenke sånn tror jeg faktisk man aldri kan bli gravid...

Men situasjonen er selvfølgelig annerledes dersom du er i et dårlig forhold eller er midt i en utdannelse eller andre ting som tilsier at det beste er å vente da.. Selv om det som regel ordner seg uansett..

Lykke til med valget ihvertfall, jeg kjører på til tross for at jeg alltid kommer til å ha litt angst for om jeg virkelig vil klare dette...

Tusen takk for svar!

Jeg er (lykkelig) gift på andre året og er i fast jobb. "Alle" venninnene mine har fått både en og to, og det er vel det som har gjort meg babysyk ... :)

Har vært helt syyykt babysyk frem til nå, så det betyr vel at jeg egentlig ønsker meg det. Uff, dette er ikke lett! Jeg tror, som du sier Sunny 6pp, man (i alle fall noen - les: meg) aldri blir 100 % klar. Det er så mye nytt, uskikkerhet, "går alt bra", "tenk om jeg får en hjerneskadet unge", "tenk om jeg feiler totalt med barneoppdragelsen fordi vi er for unge (24+25)" ...

Jaja, får krysse fingrene for at jeg ER gravid nå i 1pp da, så slipper jeg å ta det valget!

Uff, så egoistisk av meg ... Må jo svare litt til dere og!

Alba32: Good for you! :o) Tror ikke jeg hadde blitt tvilende dersom jeg ble gravid mens jeg var babysyk som bare pokker, men neida, vi måtte bestemme oss i juni for å vente til august ... Gikk bare og ventet, og så døde lysten liksom hen. Altså lysten, eller lengselen, etter barn.

Sunny 6pp: Håper ting ordner seg for deg! Er så heldig selv å ha en jobb jeg elsker, så aner ikke hvordan du har det, desverre :o( Kan ikke være særlig gøy! Krysser fingrene for at det klaffer snart :o)

Sunny pp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...