Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har i dag og i går hatt kraftige stikkninger i livmoren. jeg trodde egentlig det ikke vat noe. men i dag ble det så vondt at jeg ikke klarte å stå oppreist.. Jeg gikk da til legen. han fant ut at jeg hadde urinveisinfeksjon, så nå skal jeg gå på antibiotika. men han sa ingenting om det var urinveisinfeksjonen som lagde de smertene, vet dere??

jeg har ikke noe symptom på urinveisinfeksjon

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6145530-var-hos-legen-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikninger i livmoren er helt normalt, det er fordi livmoren og ligamentene som holder livmoren oppe vokser. Smertene kan være ganske intense og komme plutselig som støt nærmest. Men hvis du er veldig bekymret så ring jordmoren du går til, de er jo eksperter på graviditet.

Annonse

Når jeg fikk kynnere, så kjente jeg hele magen (livmoren) strammet seg kraftig, kjentes litt ut som en mild rie, varte et minutt eller to før den sakte ble slapp igjen.

Sikkert ikke det du har, men tror allikevel det er helt med sånne smerter som du har. Utrolig mye som skal vokse og forandre seg vet du :-)

Jeg har kraftige stikkinger i livmor i blandt.. Kjennes ut som det er livmorhalsen nesten, det er lavt nede.. Det kommer som en liten kniv og jager gjennom livmorområdet i noen sekunder. Ofte er det ikke så ille, men av og til kan det ta helt pusten fra meg, jeg stopper opp og står stille. Og så forsvinner det like brått som det kom, og alt er såre vel.... Jeg er annengangs.. Hadde nok ikke så kraftige stikkinger da jeg var førstegangs.. Jeg føler at dette er normalt, men at jeg bare har stikkingene i en kraftig variant.. Men sånt er jeg liksom vant med, for mensensmertene mine kan være temmelig ille av og til....

Man kan få stikkninger i underlivet/livmoren både av urinveisinfeksjon og av at ligamentene på sidene av livmoren som strekker seg. Siden du både har symptomer på UVI og bekreftet leukocytter på urinprøve er det riktig å begynne på antibiotika. Det vil nok hjelpe om et døgn eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...