Gå til innhold

Røde prikker på magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det kan være? Klør litt, men ikke kjempe masse. Har klødd litt på magen over lengre tid, men har tenkt at det bare er fordi huden strammes.

Er i uke 37.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har også fått noen røde prikker på magen, men mine klør ikke. Jeg er også i uke 37 og venter gutt. Jeg spurte jm, men hun visste ikke. Kanskje det er noe 'guttehormonelt' vi har fått?

Skrevet

Nei, ikke kviser. De er liksom i ett med hudoverflaten.

Skrevet

Det er ikke kviser på min mage heller, det er som du beskriver over, at de går i ett med hudoverflaten.

Skrevet

Jeg har også sånne prikker på magen. Omtrent som røde flekker som går i ett med huden, nesten som fingermerker.. De går i et belte øverst på magen min. Har hatt dem par uker nå - klør ikke eller noe..

Skrevet

begynte å få prikker på tirsdagen, og nå blir det bare værre og værre! over HELE magen, og det klør som bare fy. jordmor visste ikke hva det kunne være... tenker jeg tar en tur til legen i morgen hvis ikke det blir bedre. noen som smører seg meg noe pga dette?

Skrevet

Jeg har også hatt noen slike røde prikker, men de har forsvunnet av seg selv igjen etter en stund. Spurte jordmor, men hun visste ikke hva d var. Sikkert ikke noe farlig. Mine har ikke klødd spesielt, men skjønner d kan være ubehagelig.

Skrevet

jeg har også noen prikker på magen. Ser ut som små blodutredelser, eller kanskje det er pigmentflekker? De har kommet og gått litt, tenker at det bare er fordi huden blir strammet og tøyd og forandrer seg når magen vokser. Smører med mandelolje morgen og kveld, jeg, bare i tilfelle det hjelper huden til å holde seg elsastisk og frisk. den har vel uansett ikke vondt av litt olje og e-vitaminer på seg.

Skrevet

Jeg har også hatt sånne prikker, men de har forsvunnet nå. Fikk høre at det kanskje var pga varme. At jeg kanskje svettet litt på magen når jeg gikk med gravidbukser, som går over magen. (at det ble for tett da)

Skrevet

begynnede strekkmerker kanskje?

Tror de også kan se litt ut som røde felt i huden før de "strekker" seg og blir seende ut som strekkmerker

Skrevet

var til legen idag og fikk allergimedisin. klør på magen og beina. røde prikker som nå er blitt til større røde felt... håper det ikke er strekkmerker. rart at ikke jordmor eller legen hadde hørt om det da. tok masse blodprøver og skal tilbake på mandag for å ta flere. måtte ta nye blodprøver på tom mage for å sjekke galleblæren eller noe sant... håper medisinen virker for dette klør som fy!

Skrevet

Hei mama77!

Det du beskriver høres ubehagelig kjent ut.... tror det er helt riktig av deg å gå den veien du gjør nå, om lege (er det det samme som jeg hadde, ttrenger du kanskje hudlege også, og kortisonbehandling). Men JEG drøyde og drøyde, og tok ikke kontakt med sykehuset før utslettet og kløen hadde angrepet hele kroppen (var da en uke over termin), og da ble jeg satt i gang dagen etter, for de trodde det skulle gå over. Det gjorde det altså ikke, og 4 dager etter fødsel sendte de meg til hudlege, og han kunne kjapt si at dette var noe veldig sjeldne greier som kaltes PUPPP (3 p-er ja, den siste står for pregnancy). Ingen sjel på sykehuset, ikke engang jordmødre som hadde vært der i 30 år, hadde hørt om noe sånt.

Som du beskriver, starter det på magen, rettere sagt i strekkmerker. Hvis du er interessert kan du gi beskjed, så skal jeg skrive litt om den infoen jeg har funnet. For noen mnd tilbake skrev jeg et innlegg på skravlesiden som het " Jeg fikk PUPPP i forrige svangerskap". Mulig det går an å lete det opp?

Håper kløen forsvinner fort for deg, det er skikkelig grusomt. Lykke til!

Trøsteklem:)

Skrevet

Har også vært til legen nå. Jeg ble henvist videre til sykehuset neste morgen hvor jeg tok blodprøver på fastende mage. Legen ville sjekke om det kunne være svangerskapskløe. Har fått svar på de prøvene som gikk på leveren, og de var helt fine. Prøven på galleblæra blir ikke klar før ut i nese uke, men slapper mer av nå som jeg vet at de fleste prøvene var fine.

Er ikke kjempelysten på strekkmerker heller... Krysser fingrene for at de holder seg borte!

Skrevet

Nå har jeg spurt legen min om de røde flekkene/prikkene øverst på magen min. Han sa de nok kom av varme og fukt.. At magen presset opp mot puppene(som er blitt store..) og at det blir varmere der enn normalt. Måtte prøve å tørke meg når jeg kjente jeg ble svett el fuktig. Det kunne også være lurt å legge bomull nederst i bh`en for å absorbere fukten. Hvis man ikke passet på å holde seg tørr kunne utslettet utvikle seg til sopp... (Da ville d begynne å klø)

Så da er iallefall mine prikker oppklart og ufarliggjort! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...