Gå til innhold

Jeg blir provosert!!

Anbefalte innlegg

Dette fant jeg inne på " Gravid og arb.ledig".

"Det lønnes bedre å være enslig enn samboer. helt teit men sånn e d. meld deg som enslig forsørger, lag privat avtale å vips så får du all hjelpa du har rett på. Det er selvfølgelig litt å jukse men systemet e laget sånn at vi er nødt til å gjøre det.

vi som er ung, uten utdanning/jobb er helt avhengig av de ytelsene som trygdekontoret gir. selvom vi prøver å være samboer i tillegg. Men noe må vi ofre....

mor for 2.gang "

Og de samme menneskene klager over at ikke sykehjem ikke pusses opp og at man kutter i helsehjelp. Hva kommer det av tro??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6145391-jeg-blir-provosert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må faktisk si meg litt enig. En ting er å benytte seg av det man har rett på, men å jukse seg til tilleggsgoder er å gå over streken syns jeg. "Systemet er laget sånn at vi er nødt til å gjøre det (jukse)"?? Nææh, da er det noen som har misforstått.

Jeg synes faktisk bare synd på disse menneskene jeg, det er jo et eller annet som ikke sitter på plass oppi hodet et sted... Mon tro om de egner seg til å bli mødre i det hele tatt spør du meg... Og tro meg, de ender opp som alenemødre uansett om de har kjæreste nå, dette er de som det slurer og går for.. Mange av dem har kanskje hatt en dårlig oppvekst selv med foreldre som ikke selv hadde særlig høy moral eller dårlige sosiale forhold...

Men det mest utrolige er hvor fruktbare disse jentene er, mens jeg som har strevd med å legge alt til rette for en baby ikke blir gravid nå når jeg er klar... Urettferdig...

Er det mulig sier jeg også!!!

Å være så misunnelige på at noen har blitt gravide, kansje ikke planlagt. Men systemet er faktisk ikke tilrettelagt for at folk skal kunne klare seg uten å "jukse" enkelte ganger. Det er firkantet. Samme som at noen har faktisk arbeidet noen dager for kort for å på fødselspenger. Det er jo absurd at man ikke skal kunne klare å forsørge sine fordi man får noen dager for tidlig.

Er det rart folk spekulerer i hvordan få nok inntekt for å forsørge sine??

Jeg blir også provosert når jeg hører sånne tomsinger si sånt. Jeg kjente en gang ei jente på seksten år som først lurte typen sid ved å ikke ta pillen. Hun var åpen om det til meg. Da jeg spurte henne hvordan hun skulle forsørge et barn når hun slettes ikke kunne forsørge seg selv fikk jeg dette til svar: -"Det er ikke noe problem, for det er bare å gå på sosialkontoret det!" Dette er lenge siden, men jeg glemmer det aldri. Det skal også vites at denne dama fikk fire unger og har aldri vært i fast arbeid eller tatt utdanning. Synd men sant.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...