Gå til innhold

får ikke sove pga smerter

Anbefalte innlegg

hei hei

jeg er i uke 23 nå, er sykemeldt (foreløpig tre uker) jeg har en del vondt, og de siste ukene har smertene blitt verre, enda jeg prøver å ta forhåndsregler jeg har fått av jordmor og lege.. jeg sliter nesten mest om natten, klarer ikke finne en stilling som jeg får sove av.. er det noen som kan hjelpe meg?? noen forslag til liggestillinger og sittestillinger som ikke gjør vondt??

ønsker alle god bedring til alle som har bekkenløsning

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6144896-f%C3%A5r-ikke-sove-pga-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! :)

Da jeg hadde bekkenløsing, så var den eneste måten jeg kunne ligge på var på siden. Men det du må huske på er å legge en stor pute mellom bena for å skape en avstand mellom føttene! :)

Du vet når man står oppreist, står føttene fra hverandre, det er dte som er den naturlige stillingen!

Prøv derfor å legge en stor pute mellom og du vil merke forskjellen umiddelbart! :)

Ta også kontakt med lege, han/hun skriver ut rekvisisjon til fysioterapaut til deg! :)

Lykke til!!!!

Klem! :)

Gjerne også sy/lei/kjøp et skli-laken.-Det gjør underverker for meg i hvert fall.... Myyye lettere å snu seg om natten. Pute mellom knærne er også et must, men jeg har en mellom anklene også ( om du ikke har så stor pute at den når hele veien ned...

Ellers så sover jeg kun med dynetrekk for tiden, dynen blir for tung å styre med for meg.....

Trøstens ord... Jeg hadde det værst rundt der du er nå og opp til ca 30... Men nå har jeg ikke brukt krykkene mine på et døgn.... Etterhvert som jenten synker ned i bekkenet så virker det som om det hele stabiliserer seg litt. Herlig :)

Dette hjelper meg mest. Har kjøpt silkelaken som jeg har under rumpe og rygg og ligger med silkeboksershorts(herrestr!!)dette gjør at jeg sklir godt når jeg snur meg. snu deg med bøyde og samlede ben . Har kjøpt en freebag som egentlig er ammepute selges på mange babybutikker og den har jeg mellom bena evt at den ene foten hviler seg på puta mens den andre er strak under....den er bare helt fantastidk da den støtter både lår knær og legger...som en tykk lang pølse.....håper det blir bedre..

Annonse

Jeg fikk et bra tips av fysioterapeuten min som hjelper til å holde bekkenet stabilt på natten. Man kan lage en sånn lang "pølse" selv ved å ta en vanlig dyne, rulle den sammen på langs, og knyte rundt med f.eks. sokker. Da får du en lang rull som kan legges mellom lårene, knærne, anklene. Funker veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...