Gå til innhold

Et frustrert lite innlegg om teite helsesøstre og utrøstelige barn...

Anbefalte innlegg

Nå har vi også vært på 6 ukers...

Han er heldigvis frisk som en fisk, og han spiser godt. :-)

Men turen til helsesøster ble en lite lystig affære. For det første likte jeg ikke helsesøsteren, hun snakket dårlig norsk (ikke imot innvadrere, bare imot at de som har den type yrker snakker så dårlig norsk at de ikke klarer å forstå hva jeg sier), så det meste jeg sa ble mistforstått. I all informasjon om krybbedød står det jo at optimal temperatur på soverommet er 18 grader, nei, det hadde hun ikke hørt om. Hun hadde heller ikke hørt om noen informasjonsbrosjyre ang krybbedød! Barselgruppe?? Nei, det visste hun ikke hva var... Og økedøgn hadde hun ikke hørt om, det trodde hun var de dagene gutten vokste!

I tillegg til at helsesøster gjorde meg litt frustrert, var det selvfølgelig en liten en som skulle gi mor litt prøvelser. Han startet økedøgn i går, og har da selvfølgelig sovet lite i går og i natt. Da vi skulle dra fra helsesøster ble han helt hystrisk, artig å dra med seg en sånn en gjennom gatene hjem! To timer utrøstelig gråt... Og jeg hadde ikke spist siden i går, siden han har hengt på puppen, så tålmodigheten var ikke stor... Takk og lov for at jeg er gift med en flott mann med tålmodighet... Nå sitter jeg her og puster ut, mens han går og går og går i stua... Hvorfor får man ikke utdelt en stor porsjon tålmodighet når man reiser hjem fra fødestua?? :-)

Ja, ja, det går vel over dette og, heldigvis er det bare en gang i blant at han ikke har det bra. Er takknemmelig for at jeg ikke har fått et barn med kolikk.

I morgen er han nok blid og glad og verdens nydeligste igjen! :-)

Fortsetter under...

Stakkers deg . Du har nok bare vært ordentlig uheldig. Jeg har vært kjempefornøyd med dem jeg går til. Er det ikke muligheter får å få bytte?

Jeg er andregangsmamma og føler ikke helt det store behov for helsesøster nå som sist. Men nå har jeg en jente som det har gått på skinner med. Alt fra pupping til soving.

Godt du har en mann som stiller op, selv har jeg det også. Men det er ikke gitt.

God helg og lykke til med økedøgn. Det er slit,men nødvendig.

I dag skinner sola igjen!

Var litt sliten i går, og det skjønte nok mannen min. Så han tok med seg gutten vår på en lang trilletur i området, mens jeg tok en lang dusj. Når de kom hjem igjen fikk jeg en stor pose med godteri fra lillegutt som trøst! :-D (Han er jo bare seks uker, så han fikk vel kanskje hjelp av far?!) Men man må jo bare smelte over sånt, da...

Skal ikke gå til denne helsesøsteren, egentlig, har fått oppgitt et annet navn på hun som skal være min helsesøster. Men jeg ville ikke spørre henne jeg møtte i går om hun jeg egentlig skulle til er sykemeldt eller bare har ferie. Så alt blir nok bedre neste gang...

Og jeg har vel egentlig ingen rett til å klage, for min lille gutt er stort sett fornøyd og skriker lite. Bare typisk at dette økedøgnet og den medfølgende overtrøttheten som han da får kom akkurat når jeg skulle til helsesøsteren...

Så bra at ting er bedre i dag og at du ikke er traumatisert, hehe:-)

Men med nytt mot i dag! Hørtes ikke ut som en koselig opplevelse på helsestasjonen da, er jo ikke sånn man ser for seg å komme til proffesjonelle! Da ønsker man jo å få råd, hjelp og støtte og ihvertfall på de tingene man vet selv at man skal kunne få hjelp til!

Du er heldig som har en man som støtter og tar vare på deg og er så omtenksom og tolmodig:-) Har en sånn en jeg også, men er ikke gitt det for alle desverre!

God helg og kos deg i solskinnet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...